Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Lillan nannar

Vi kanske får tänka om ändå angående namnet, men det är himla synd på ett så fint namn. Isf lutar det åt Dexter eller Tiger som jag tycker är coolt ELLER att vi byter efternamn men det är inte Micke så intresserad av ;-) Jag bryr mig inte så mycket om det, har ju bytt efternamn två gånger redan. Han hade kunnat tänka sig mitt flicknamn, haha nejtack.

Vi var inom min gamla ridskola efter att vi lämnat av Philip innan idag och Nova blev ju minst sagt IMPAD av alla stora hästar =) Hon var så söt och stolt att hon klappat några av dem. Det fanns inga kändisar kvar av förklarliga skäl, jo Sammy som är född -87 så en riktig gamling. Jag kommer ihåg att han var en av de nya yngsta hästarna på min tid. Som tiden går, det är sjukt. Jag tror jag var 8 år då jag började hänga i stallet och 15 när jag slutade så 7 år är ju en del år. 13 år sen man var 15, vad sjukt. Jag tror ju fortfarande jag är 23 ;-) Haha.

Nu nannar nog lilla. Micke har tagit över nattningen nu under en veckas tid. Jag har så svårt för att röra mig om jag lagt mig ner. Gammal kärring nu. Sen är det tålamodet oxå. Och det är ju inte fel att den som är helt oförändrad fysiskt får stå för det jag känner att jag inte orkar eller vill göra. Min och Novas tid kommer igen när lillebror är ute. Jag tror att det då är viktigt att jag spenderar tid med henne och även nu innan såklart när jag kommer gå hemma 2-3 mån innan det är dags. Blir nog att vi introducerar flaskan tidigt till denne lille. Då sover de dessutom mycket bättre på nätterna. Om amning hjälper mot förkylning t ex är det rena skämtet när det gäller Nova som jag ammat i 2 år. Såååå mkt sjuk hon varit...Philip var oxå mkt sjuk som liten men inte såhär mkt. Honom ammade jag ju i 8 mån. Amning har blivit sån hysteri, man måste amma för att vara en bra mamma. Sånt skitsnack. Jag är en bra mamma om jag gör det som känns rätt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback