Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

samtalet


Med tanke på att läkaren inte läst mitt brev pga arbete på annat sjukhus samt ledighet var han inte alls förberedd och kunde inte "bara" plocka fram ett par datum. Trist men men. Han sa att vi tvingar inge till att föda vaginalt om de inte vill och att komma överens till något som alla är nöjda med är deras mål. 26 jan har jag tid igen och då ska vi båda ta fram almanackan, det är jag säker på. Han var trevlig ändå emn jag märkte ju att han ville/tänkte köra det vanliga "övertala-snacket", den går inte på mig ser du ;-) Jag är enormt påläst samtidigt som jag arbetar med detta dagligen. Eftersom han inte läst mitt brev visste han inget om detta men det skulle han göra samt beställa mina båda förlossningsjournaler från Malmö och Lund. Jag avslutade samtalet med att han gärna fick ringa mig om han tycker det är onödigt att vi ses i januari =)

Ystad BB, aldrig varit där förr men litet och mysigt jämfört med Malmö samt att personalen jobbar både på BB och förlossningen. Det gör de i Malmö med men det är 10 veckor i taget på varje avdelning och inte alla som har rotationstjänst.




Sen var jag inom syster och hälsade på



Idag är jag ledig, ska bara vara hemma. Är så in i helvetes förkyld. Måste vila. Får se hur mkt Nova tillåter mig till det. En del skulle jag tro, hon är rätt lugn ändå. Kollar på tv här bredvid mig nu =)

Micke har uppskrivningen imorgon sen uppkörningen på tisdag, hoppas hoppas =))


Kommentarer
Postat av: jane

Varför vill du ha snitt denna ggn? Jag tycker det verkar lika läskigt om nästan inte mer! Fast man slipper ju ligga och gny i flera timmar=)

2009-12-16 @ 09:05:24
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Pilla

Ja Ystad är mysigt. Min kompis har fött sina två barn där.

som sagt, det tar tid att återhämta sig från snitt... Eddie är 8 månader och min mage är fortf inte helt återställd. Jag tycker det har varit drygt som f-n iom att jag är van vid att träna och det får man ju inte göra på ett bra tag efter...

Men detta vet du säkert redan. Hoppas iaf du får som du vill och att allt går bra!

kram

2009-12-16 @ 11:08:26
URL: http://pillaslilla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jane: Jag har blivit mer eller mindre förstörd efter mina förlossningar och nu vill jag inte en gång till.



Pernilla: nej jag vet, det är ingen enkel match men jag ska ordna till min mage mm sen ändå med bukplastik. Så eg tvittar det hur ärret blir för det ska sprättas upp igen ;-)

2009-12-16 @ 16:58:51
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback