Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Träffat bebis

Dagen började ca 7.30. Det var min sovmorgon men eftersom jag hade mkt att göra (duscha och tvätta, föna och platta håret haha) så gick jag upp istället. Man är ju ändå alltid så jävla trött ;-) 10.15 var det dags för ett tandläkarbesök för mig, det var 1½ år sedan sist. Det heter att man betalar 420 kr/år för frisktandvård men varför blir man då ej kallad en gång/år utan var 18:e mån? Dagens fråga liksom. Det gick iaf bra. Dock upptäkte jag att de har en ny "slip" för att ta bort tandsten med (!) och den var fan helt förjävlig!! Det ilade i hela underkäken, hate that feeling =( Men det är som när man föder barn, bara att härda ut eller hur? Jag har lagat två hål under mina 28 år, inte så illa tycker jag men nu hade en bit av den ena lagningen tydligen trillat av. Helt obemärkt. Så jag ska dit i sept igen och fixa det, blir kanske t o m Mr Borr jag får träffa. En spruta isf, tack =) Utan frisktandvård skulle det gå på ca en tusing.

Efter det lilla äventyret blev det centan med Phille för att köpa lite smått och gott till Emmas alla små sötnosar. Hem men inom ICA först för fikabröd och cigg. Micke ändrade sig och hängde med i sista sekund när jag fick ett utbrott i mängden på ungarna! Gahhh, jag har inget tålamod ibland. Har märkt att det är betydligt bättre när det är undanplockat och fint hemma. Stök = totalt kaos för mig. Jag är weird, I know.

Ut mot Önneslöv. Haft en helt underbar eftermiddag, 6 ungar sammanlagt ;-) Våra två stora pojkar såg vi knappt röken av och Elias (3 år) kollade mest på tv, fick vara med pojkarna en stund sen passade det inte....Flickorna lekte jättefint, det skiljer bara 6 månader på dem. Rätt lika med sina blonda lockar =) Det lilla nytillskottet låg mest och sov mellan amningarna =) Hon ska nog stava namnet EMELIE istället =) Stannade ca 4 timmar sen hem för middag. En maskin tvätt senare, ett diskberg och ett hav av undanplockade leksaker sitter jag ner med gott samvete och ska strax lägga mig. Jobbar 7-14.30 imorgon = kökstur.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Evelina

shit jag måste verkligen oxå gå till tandläkaren...inte vart där på 4 år!!! Mysigt med bebis mys :-) kram

2009-07-08 @ 08:01:10
URL: http://metrobloggen.se/evsi
Postat av: Sophie

Hej gumman. Du, hur är det att vara på förlossningen, alltså, blir man väldigt berörd av andras förlossningar? Om något slutar illa tex, klarar man av att tackla det? Eller är det något man lär sig med tiden, att hantera? Är såå sugen på en viss utbildning nämligen. ;) Kram

2009-07-08 @ 19:22:45
URL: http://flerbarnsmamman.blogspot.com
Postat av: Sophie

Menar själv sitter man med tårar i ögonen bara av att se förlossningar på tv hehe!

2009-07-08 @ 19:24:12
URL: http://flerbarnsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback