Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Iväg

Pratade precis med min mamma, det blir att vi tar oss dit. Micke är dålig och har inte gått upp än. Känns tråkigt att bara vara hemma med barnen idag. Just nu är det lugnt men jag känner mina kids, snart klättrar de på väggarna. Ska förbi ett apotek oxå, panodil och nässpray. Igår hittade jag bara min ena nässpray (nästan slut) och kände paniken i kroppen, speciellt inför natten men så hittade jag den efter några sekunder =) Sjukt. Får lägga ner det snart igen men först ska jag bli frisk. Behöver inte leka martyr ju.

Mamma glömde sin jacka här igår så den ska med samt kofot och kakan så vi kan mumsa på den. Tittar man ut ser det grått ut, hoppas det inte blir regn...Kör ju bil så det är enkelt att ta sig från A till B så att säga. Måste kolla oljan på bilen, säger det VARJE dag. Vill inte bli ståendes för en sån simpel sak. SKA idag innan vi kör.

Philip tjatar vidare om sitt spel. Vi har kommit fram till en plan, skrivit lite (enkla) regler. Typ plocka undan i rummet varje kväll innan läggdags, inte retas och bråka (med Nova), LYSSNA och hjälpa till med mat, dukning o avdukning. Sånt som han tycker är skoj och ännu roligare är det ju om det ger någonting. Gör han detta i helgen så lägger vi till de 150 kr som fattas till spelet (549 kr är SVINDYRT...för ett spel...OMG!!) Philip fick 100 kr av min mamma igår, han frågade direkt när hon kom hit så lite "skämmigt" men han sa det fint. Så det fick han så nu har han drygt 400 kr. Vi som skulle spara...Har redan "nallat" av sparpengarna igår till mat etc. Jaja....det är ju "bara" pengar eller hur. Går ju alltid att tjäna nya ;-) Förresten så sitter jag INTE speciellt säkert på jobb (!) Får reda på om jag kommer vara kvar i höst i slutet av maj.....We´ll see, men det finns ju andra jobb även om jag HEMSKT gärna vill vara kvar på BB. Arbetslös är ett ord som inte finns i mitt vokabulär, så är det =)

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kikade in hit från Jennys blogg. Kul att läsa, kommer nog fortsätta! =)

Älskar ert kök...gillar det u-formade när man har fönster ovanför vasken! :)

2009-05-16 @ 11:03:43
URL: http://rappakalja.live.se
Postat av: Jenny

Du far gora nat att ditt nas spray beroende! men jag vet va du menar..var stop i nasan forra veckan o hade ingen nasspray, kunde ju inte sova nar man inte kan andas! Men ju mer man anvander, ju mer stop i nasan blir man! Har ni nat som heter Olbas dar? Man droppar i det i kokande vatten o andas in sa loser det upp slemhinnorna och "Unblock" it sa att saga. Kanske finns nat vicks oxa. Annars sa brukar ju bara angande vatten funka bra. Testa det o lagg nasprayen sa ska du se att det blir battre! Shit va jag later som min pappa! Ha ha

Hur gick jobbutvecklings samtalet el va fan det heter?

Kraaaam!

2009-05-16 @ 15:09:50
Postat av: Jenny

Halsa din mamma forresten!

2009-05-16 @ 15:10:53
URL: http://londonjenny.blogspot.com
Postat av: Bina

hoppas du får behålla jobbet annars kan du ju alltid komma tillbaka till almgården =) hehe

2009-05-16 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback