Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

hos madde

Dagen började 5.50 eller nåt när Mickes klocka ringde sen kunde jag ej somna om. Han har gjort halkan idag kl 7 och den gick bra =) Vi lämade Philip i skolan 8.15 som vanligt och sen bar det av till Madde i Staffanstorp en sväng. Eller sväng och sväng, 4 timmar ;-)  Trevligt som vanligt gumman, tack för god fika =) Vid 13.15 tittade jag på klockan och kom på shiiiit Philip ska hämtas om 10 min!! Tiden går snabbt när man har skoj. Det blev att ringa skolan. Köra snabbt har jag slutat med ;-) (typ) Hem om sen till ICA. Laga mat: koldolmar, potatis och gröna bönor. En hit för oss alla 3, inte minst barnen.

Sen kom Micke hem för att mellanlanda, han stack iväg igen sen. Nåt med jobb. Jag lyssnade inte så bra ;-) Mer än att det var slut runt 21.

Nu är det grötdags för Nova och mackedags för Philip. Jag har förätit mig hela dagen känns det som =(

BM inskrivning i måndags. Jag gick själv för det gick mkt riktigt inte att ändra tiden. Lika bra det för det blev ett jobbigt samtal i stort sett från början till slut när vi började prata om mina två föregående förlossningar och att jag INTE ska föda vaginalt igen. BM hade själv arbetat i Ystad och kunde verkligen rekommendera det. Malmö och Lund är uteslutet. Så hon skickar remiss till Alma teamet i Ystad (motsvarande Matilda i Malmö) dit man går när man har "förlossingsrädsla" som mitt räknas som. Fast eg är jag inte alla rädd för födandet utan det jobbiga efterförloppet jag haft 2 ggr. Med snitt kommer det oxå göra ont, det är jag fullt medveten om. Jaja, v får de. Hon var bra på Slottsstaden där vi går men undrar vilket första intryck hon fick av mig....

På fredag efter jobb är det kub dags.

Nu är det fullt kaos här, dags att avsluta dagen ;-)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej gumman, kul att se att du uppdaterat! :-) Vilken vecka är du i nu? Skönt att du får komma på samtal. Det ordnar sig till det bästa ska du se... dom brukar vara himla bra att prata med, iaf i vår stad. Gick hos en sådan efter Ebbas förlossning, brasst ju hela vägen och mådde inget vidare. Tänkte bara försöka vara lite positiv att med Liam och Ebba brasst jag ju väldigt mkt, men med de andra har det bara blitt ett skrubbsår och 1 ynka stygn.. och det har gått jättefint efteråt med toabesöken osv. :) Så det kan vara en stor skillnad.

Var gärna med och tävla i min blogg! Hoppas du får en fin kväll. Kram

2009-10-23 @ 15:14:19
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Rebecca

Sophie: Tack så mkt gumman =) Ja, det känns riktigt bra att ha fått det ur mig och bestämt mig, bara det är halva grejen liksom. Nu ska jag bara få det beviljat oxå. Valt Ystad, vilket är ett litet sjukhus i Skåne. En bra bit från oss men är det planerat snitt så har man ju tid att ta sig dit ;-) Ja, jag har hört de som gått sönder mkt flera gånger sen inget alls men jag har på känn att jag inte tillhör den skaran. Nu ska jag lägga in lite UL bilder från KUB idag =) En 14 cm bebis hihi. Kram vännen.

2009-10-23 @ 17:01:57
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback