Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

hosta

Idag är jag ledig men hade jag jobbat hade jag varit tvungen att vabba. Nova har hostat i stort sett hela natten men sen framåt morgonen avtog det lite. Min syster stannade över från igår så vi bestämde oss för att spana in nya IKEA på Svågertorp en snabbis. Det var riktigt snyggt, tar ju ett bra tag att åka dit för oss nu, nästan enda hemma hos mamma, över 4 mil tror jag. Skönt att jag hade Amelie med mig för att hålla lite extra koll på kidsen. Philip lämnade vi in i det nya stora leklandet "Småland" som det heter så var han där 11-12. Vi fick nr 128 stämplat på våra händer. Det var precis att vi hann plocka ihop vad vi skulle ha på den tiden. Det blev; en kökslampa, en matta till Nova, halogenlampor, små handdukar, värmeljus i massor, plasttallrikar samt en plastkrukväxt som vi har inne i vårt badrum här nere. Ser mkt trevligare ut där nu =) Sen åt vi köttbullar och potatis med sås och lingon för 16 kr/portion! Philip åt 15 (!) köttbullar hahaha. Gick och beställde en extra tallrik sen kanelbulle på det som han delade med Nova. Körde sen syster hem och sen åkte vi långa vägen hemåt.

Philip blev oxå hemma från fritids idag men imorgon går han då de ska bowla inne i Lund. På fredag är det filmvisning med popcorn så då kanske han oxå vill gå. Sen på fredag eftermiddag/kväll är det bowlingkalas hos klasskompisen S =) Denna helgen stannar han hemma hos oss, så ska vi ha lite Halloweenmys, göra pumpalyktor mm =) Igår och imorgon vabbar jag. Jag har ju oxå hosta men inte så hela tiden som Nova, stackars henne.

Igår blev det en tur in till coop jägers och engelbrektsboden. Nya allvädersstövlar till Philip Viking Cherrox 249 kr på coop, helt ok pris =) samt 6 par kallingar 100 kr och 10 par strumpor 79 kr. Han behövde verkligen sånt och där är det billigt och bra. Ska in och handla lite till Nova oxå när hennes garderob är utrensad ordentligt. Barnen var ju betydligt mer samarbetsvilliga idag än igår ;-)

Nu badar lillan och här bjuds det på bilder =) Enjoy och ha en fortsatt bra dag.




Philip fotar lilla magen i v 14 (+10 kg)


Kommentarer
Postat av: jane

så myyyyyyys de börjat komma mage, längtar till den blir så stor o fin som dom andra gångerna.

du e kanon fin becca de ska du veta.

puss kram på magen

2009-10-28 @ 16:47:34
URL: http://thejade.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jane: Naaw tack gumman vad snäll du e puss. Fast jag måste säga att jag längtar redan efter att gå NER i vikt ;-) puss o kram

2009-10-28 @ 16:49:55
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: jenny ståhl

fin mage har de kommit redan=)

Hoppas du lyckas med de du vill att inte öka så mkt ivikt. håller tummarna för dig!

kram

2009-10-28 @ 17:24:13
URL: http://jennysthl.blogg.se/
Postat av: Katharina - Alvas mamma

åhh så mysigt med magen! Blir helt avundsjuk nästan :P

2009-10-28 @ 21:09:25
URL: http://katharinaspicks.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jenny: Ja jag hoppas det men det ser ju inte så ljust ut med redan +10 kg men men. Tur jag har lätt för att gå ner i vikt sen efteråt =)



Katharina: Ja det är rätt mysigt ändå (fast jag föredrar att vara smal haha)

2009-10-29 @ 13:46:41
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: jane

vilken bamse-mage=) mysigt!

2009-10-29 @ 18:05:02
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Nu börjar det synas lite mer ju ;). Men den e ju ändå ganska stor för att bara va i v 14 eller har jag helt fel?? Kramar

2009-10-29 @ 21:42:34
Postat av: angela

Ge mig! En sådan mage vill jag också ha!!!

2009-10-30 @ 00:45:40
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sarah: Första gången jag var gravid var den inte så stor i v 14 men nu denna och förra är det redan helt uttänjt allt + att så fort man blir gravid slipper man gå ch dra in magen haha.



Angela: Ska vi byta? ;-) Jag vill vara liten istället!!

2009-10-30 @ 20:02:40
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback