Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

~~ höst ~~

1 september och då är det officiellt höst kan man väl säga. Jag gillar hösten =) Man får bylta på sig lite mer kläder, tända mer levande ljus inne, kan gå mysiga promenader och det är så fina färger ute =)

Det ser ut som jag får bokstavligen jobba häcken av mig denna månaden. Ligger efter ca en månad i timmar och de drar mina minustimmar på lönen, så gör jag inget nu drar de en månadslön = katastrof (såklart) för oss. Sen har vi ju en viss kvot oxå, går man t ex in på helgen är det 2,0. Om man jobbar 8 timmar får man 16 timmar plus. 1,75 en ledig dag, vardag eller tid efter/innan arbetstid om man skulle gå in på morgonen då man ska jobba kväll samma dag eller tvärtom. Ja så det blir att jobba, stackars min familj denna månaden =( Blir inte att vi har Philip nån helg iaf eftersom jag garanterat får jobba ALLA helger denna månaden. Jag HAR sökt turer (25%) i timbanken sen ska de passa och man ska få de beviljade. Haft otur med att redan jobbat eller så har nån annan fått dom, därav alla mina minustimmar....

Jaja, skit samma nu =) Jag mår toppen iaf och det är huvudsaken =) Trodde det var v 7 imorgon men det är nog 5+1 idag så precis gått in i v 6. Det är så svårt när man inte har nån sista mens att gå efter. Slutade ju med piller 26 juli så innan dess kan man ej räkna men hade ÄL redan 5-8 aug....konstigt men vi ska ju göra ett VUL 29 sept så då vet vi bättre =)

Ska lämna på dagis kl 11 sen jobb 14.30-22. Nova var SÅ ledsen igår när jag lämnade henne på dagis. Började gråta när hon såg dagis =(( Usch jag vill bara ha henne hemma men det går ju inte. Tror hon behöver komma in i det mer och det gör hon ju inte hemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback