Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Familjeliv asså haha

Herregud! Det finns en tråd på FL där de frågar vad ett lämpligt "straff" hade varit för en 7 åring som pinkar ner en rutschkana på en lekplats (!) Först tänkte jag att det finns väl ingen 7 åring som skulle göra så men tydligen... Alla varianter av ungar finns ju eller hur. Jag skrev att hade min 7 åring gjort det hade han fått städa efter sig, ingen tv eller tv-spel på en vecka samt utegångsförbud en vecka eftersom det hände just utomhus. SEN frågade jag Philip vad han tyckte var en rimlig påföljd när man gör en sådan sak mest eftersom jag var nyfiken. Han säger precis samma förutom städningen. När jag då skriver detta i tråden på FL börjar folk hoppa på mig och säga att det är alldeles för hårt och fel att straffa! Ehh va?? Så man ska bara stå och se på och tro att det räcker med att säga nej så får du inte göra? Ja kanske till en 2-3 åring men fan inte till en 7 åring. ELLER? Vad tycker ni?

Är det hemskt om en 7 åring vet vad utegångsförbud är? Det tycker FL:arna i tråden ;-)

Vi drar ibland in Philips tv-spelande och tittande om han t ex ljuger, sagt fula ord, varit uppkäftig, tagit sönder nån sak med vilje osv. Är det verkligen för hårt?? Jag tycker inte det. Ja annars hade jag (vi) ju inte haft de reglerna. Utegångsförbud har han fått om han gått iväg längre än han får t ex. Sen lär han sig av sina sk straff och går nu inte iväg mer och använder mkt sällan fula ord trots att skolan kryllar av dom tyvärr.

Familjeliv i ett nötskal men ändå haha.

Kommentarer
Postat av: Angela

Jo men det finns typ inga normala människor på FL...Du är nog tusen gånger bättre mamma än alla tillsammans där...

2010-04-15 @ 22:26:05
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Angela: Tack ;-) Jag kände bara att hallå, man kan inte tolerera vad som helst. En 7 åring liksom, ingen 2-3 åring haha. Sen att jag använde mig av auktoritär uppfostran, ja eller hur, men så blir det på internet när de aldrig träffat mig. Har de ens googlat det ordet undrar man ;-) Kram

2010-04-16 @ 07:36:48
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Jane

hehehe! FL trådarna asså! Folk e inte kloka där. har slutat att lägga mig i diskussioner, för vissa är bara ute efter att vara elaka eller störa sig! ;)

2010-04-17 @ 13:15:39
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback