Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Salva

Hemma efter att ha hämtat Philip i skolan. De satt bra i bilen trots att det är jättenära varann. Ja det är ju bara 5 min hem från skolan, värre om man åker långt kan jag tänka mig ;-) Men då brukar jag oftast inte åka ensam.

Ordnat ögonsalva till Nova oxå så hon har fått första dosen så hinner vi med en till ikväll =) Vill ha henne frisk tills lillebror kommer hem. Ingen höjdare med ögoninflammation på en nyfödd! Bra med kontakter, mamma ordnade e-recept via sitt jobb =) Annars hade vi fått vänta tills ikväll/imorgon. Nu var det vara att gå ner till apoteket och betala 118 kr. Fick muta Nova med godisaskar men det är det värt. Det finns ju tandborste och tandkräm =) Annars hade jag aldrig kunnat ge henne salvan själv, hon ville först inte. De andra gångerna hon haft ögoninflammation har det varit mycket svårt att ge det själv. Det svider nog en hel del.





Tror Micke jobbar sent, det står 18 i almanackan. Gaahhh jag som är så trött. Jaja, får bli pyttipanna idag, snabbt och enkelt. Vi brukar käka tidigare de dagarna som han kommer sent så blir det en macka och/eller fil vid 19-20 tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback