Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

syskonkärlek

Underverket ligger och sover. Jag kan inte få nog av att titta på honom. Han är så otroligt vacker =) Så säger ju alla om sina egna barn ;-) Lugn och harmonisk verkar han oxå. Visst skriker han lite mer nu men det är i samband med blöjbyte eller om jag inte halar fram tutten fort nog ;-) Jag ljuger inte om jag säger att han verkligen mest sover och äter! Där är han ganska lik sin bror men olik sin syster. Dock lik sin syster väldigt mycket till utseendet, inte så konstigt då de är helsyskon. Både Philip och Nova tar det hela väldigt bra =)

Igår, inatt och idag har jag bara ammat, såret är läkt så det känns mycket bättre. Det gör så in i helvetes jävla skitont att amma (nu i början) men det blir ju bättre =) Han tar flaska iaf OCH NAPP!!! *S*

Nova har blivit erbjuden en plats hos dagmamma med start i augusti. Vi är kluvna. Tanken var att hon och Elliot skulle börja i nov nästa år men det kan vara dumt att tacka nej till platsen. Dagmamma är trots allt det vi tror är bäst för iaf Nova och säkert även för Elliot heller. Större chans att få in honom ensam sen istället för två barn på samma gång i en sådan liten grupp...Vi får se, ska tänka på det över helgen sen åka och hälsa på henne osv.

Idag har inte Nova haft några utbrott. Igår var det värre =( Mycket värre än någonsin typ. Inte så konstigt iofs, det är en ny situation för henne och jag kan och får inte bära henne längre. Så länge jag mmar så kommer man inte ifrån att jag måste ta mycket med Elliot. Jag har honom på nätterna så sover Nova med Micke. Även läggningen tar Micke nu tills jag är mer läkt. Vill helst undvika att bli sparkad av misstag på såret. Det är bara 4 dagar sedan man låg helt uppfläkt ;-)

Ni som snittats; är det normalt att magen (ovanför snittet) är lite varm med lite rodnad? Lite hård med...Jag har ju aldrig i mitt liv blivit opererad förr så detta är helt nytt för mig. Jag har verkligen inte ont alls, visst det kan svida till lite om jag varit igång för mycket (som jag försöker låta bli!)

Igår var mamma och syster här, trevligt =) Syster röjde i förrådet och det var mycket uppskattat, tack! Hittade lite mer babykläder och annat som helt varit försvunnet ;-)

Det blev ett långt babbelinlägg men bättre det än inget alls kanske ;-) Känns som jag inte kommer skriva så många inlägg per dag längre av naturliga skäl ;-)






Kommentarer
Postat av: Diana

Jag var jätteröd ovanför snittet och en vecka efter fick jag en bula där. Mitt snitt sprack sen, så håll koll! Fast dom sa att det var jätteovanligt att det gjorde det, men kan vara bra att ha extra koll (vilket du säkert redan har).

2010-04-30 @ 12:01:20
Postat av: Jenny

sa SOT!!!! Jag vill oxa ha! :-D

Aker hem imorgon bitti (lordag). Kan du kanske skriva ditt tele nr pa msn? Jag har helt tappat kollen pa dina nummer. Sa hores vi ju!

Jag tror inte jag har ett svenskt mobil nummer men du kan ju skriva pa MSN el sla en pling pa hemnumret

2010-04-30 @ 17:10:52
URL: http://londonjenny.blogspot.com
Postat av: Sophie

Men åhh!!! Stort GRATTIS fina du! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Underbart söt! Man ser då allt likheter med syskonen! <3 Och ang. snittet, hehe visst är det en räkmacka mot vaginalt? ^^ Jag har som en hård knuta.. eller ja, efter hela strecket (ärret) är det lite hårt.. lite ärrbildning liksom, och bli inte förvånad om känseln inte kommer tillbaka precis runt snittet. Jag har fortfarande, 5,5 år efter ingen känsel precis runtom. KRAM

2010-04-30 @ 18:14:27
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Rebecca

Sophie: Tack så mkt =) helt underbart är det att få må så här bra så snabbt efter LYX Ja du verkligen haha. snitt e ju ingenting mot vaginalt! precis som jag hoppats på med andra ord =) okej ja men då vet jag vad jag har att vänta. nu är det röda lite hårda borta så det var nog bara i början. kram



diana: usch låter inet alls kul =( nej sånt måste man ha koll på, har inte ont alls.



jenny: tack =)

2010-05-01 @ 20:45:36
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Jane

så underbart! Jag längtar tills Leon och lillesyster får mötas!=)

2010-05-01 @ 20:46:56
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback