Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Back to normal

I förmiddags åkte min pappa och hans tjej Amelié hem. Det var med blandade känslor. De stannade i 12 dagar. Det har varit jättekul att ha dem här samtidigt som det är ganska påfrestande att bo så nära någon som man inte känner så väl. Lägg till tre barn och att de endast pratar engelska. Vi har fått mycket fina saker till både oss och barnen och min pappa ordnade fint i vårt förråd samt rummet till Elliot. Nu återstår målning av hela ovanvåningen förutom Novas rum. Vi får se när det blir av. Denna helgen blir det inget för Micke jobbar nu och samma imorgon kväll.

Nu är det helt tyst här hemma. Bäst att lägga sig snart. Barnen somnade runt 21. Elliot sover inte så bra om nätterna. Somnar 20-21 och vaknar ca 01 för att sen vakna varje/varannan timme och äta. Dessa två veckorna har tärt ännu mer på mig eftersom jag haft svårt att vila mig under dagarna. Det har varit fullt upp. Skola och dagisinskolning har det varit, öppna förskolan och samtidigt vill man hitta på saker/umgås med sina långväga gäster. Novas inskolning är klar nu iaf så nästa vecka blir det som vanligt 9-14 tisd-torsd. DÅ ska jag sova på förmiddagen med Elliot vill jag lova!! Måste det för att orka. Känner hur sömnbristen tar ut sin rätt nu. Känns som jag bara klagar och är allmänt otrevlig. Vet inte om någon mer än de i min närmsta närhet märker av det (tänker mest på Micke (och barnen)) Varje kväll tänker jag att jag ska vara mer positiv och inte gnälla så mycket. Efter ännu en dålig natt är det inte så lätt. Tyvärr. Sen är jag sorgligt nog en obotlig perfektionist och det gör inte det hela lättare. Jag vill ha det snyggt och rent runt om mig. Hatar både disk- och tvättberg. Smutsiga badrum, damm och grus på golven är ännu värre! Jag vill inte vara en tråkig och gnällig mamma/fru. Det här med småbarn är ju tufft. Jag vet att det snart blir bättre ♥ Jag har sådan tur att ha fått 3 alldeles underbara barn och en fin man som står ut med mig och ändå älskar mig. För jag är minsann inte lätt att leva med alla gånger!

Idag blev jag rädd. Fick ett inkassobrev. I MITT NAMN! Micke såg det först och sa "Du, den där ser inte bra ut!" Jag slet upp brevet och det var om leasingen på min bil. Tydligen har vi missat en påminnelse. Jäkligt konstigt för vi är jättenoga med alla räkningar! Jag måste ta tagit den för den vanliga räkningen och lagt den i skåpet där vi har andra räkningar (trodde jag, men Micke har flyttat dem till ett annat ställe) Ja och eftersom det var en påminnelse skulle den ju inte ligga där utan betalas DIREKT. Men det missade jag ju som sagt. Micke ringde och kollade och om vi bara betalade den direkt var det ingen fara. Det var redan gjort innan han ringde....Jag har ALDRIG fått ett inkassobrev förr, ALDRIG. En av mina största rädslor är att få en betalningsanmärkning! Tack vare min mammas hjälp många ggr när det verkligen knipit har jag sluppit!!

Körde Philip till Lomma innan och mötte upp Paula som tog med honom hem. Han hade lekt med en kompis efter skolan och jag skulle hämta 15.30. Hittade bara inte dit så vi blev lite sena. Pinsamt. Skyller på att jag "bara" bott i nyn i 3½ år ;-) Hahahaha!

Imorgon börjar Novas gympa! Hon är ju bara såååå förväntansfull =) Hon har längtat jättemycket. Jag har lovat henne att springa med henne så mycket hon bara vill nu när Elliot har tittat ut =) Efter frukost måste vi leta efter hennes hello kitty dansskor. Hon säger själv att det bara finns en numera. Hmm! Jag fick säga upp Philips plats på hans gymnastik. De har bytt den till torsd 18.30-20. Micke jobbar ju torsdag kvällar. Iofs så är man inte med på hans gymnastik men ändå. Dum tid och mycket jobb att dra ut alla barn själv. Han får börja med något annat, vi sa att han ska kolla med sina klasskompisar vad de sysslar med. Nova ska nog börja på simning med =)

Elliot blev 4 månader igår (bilder kommer) Stora killen är tung! 7860 gram och 68 cm. Huvudet mäter 43 cm. Nästa check är om en månad och då är det sprutdags igen....

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback