Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Tids- och sömnbrist

Ja det kan man lugnt säga. Elliot har kommit in i någon fas nu då han äter varje/varannan timme om nätterna. Lide jobbigt när man inte får en sekunds vila under dagarna. Annars hade det ju funkat bättre. Nova var ju likadan och säkert Philip med. Kommer inte ihåg så långt tillbaka mer än att han var närmare året när han sov hela nätterna. Novas hela nätter kan vi räkna på en hand...Får se hur det blir med OP för hennes del. Nu är hon ju 3 år fyllda som de vill att de ska vara.

Elliot åt potatis/palsternackpuré för första gången ikväll, han gillade det mer än gröten =) Hinner såligt med smakisarna tycker jag men det är ju gott om tid ännu och bra att skynda långsamt. Ska rådfråga BVC imorgon angående Elliots sömn. Micke har hela tiden sagt att det beror på att han ligger kloss intill min tutte hela nätterna och på så sätt känner lukten och inte vaknar för att han är hungrig egentligen. Inatt ska jag testa att inte amma utan att enbart ge ersättning. Om jag ammar så somnar jag direkt med honom bredvid mig. Ger jag flaska så måste jag hålla mig vaken på ett annat sätt.

Novas inskolnings som började i onsdags förra veckan går BRA =) Hon är så stolt och duktig lilla stora tjejen ♥ I fredags sa hon "det är ju roligt på dagis, mamma!" =) De dagar ÖF är öppet går vi dit efteråt. Kommer göra det imorgon 11-13.20 ca.

Det går bra för Philip i skolan oxå, han tycker det är skoj och sa "2:an är lättare än 1:an tycker jag!" (haha) När vi lämnar Philip i skolan imorgon ska vi meddela hans lärare att han ska gå ut till vägen och vänta på mig, eller ja jag kommer ju redan stå där. Det är JOBBIGT att dra ut två barn från bilen för att gå 10 meter sen dra in dem igen och spänna fast och ha sig. Vintertid eller regn ännu värre. Lyxproblem, jag vet men ändå ;-)

Min pappa och hans tjej är kvar hos oss. Igår var vi på bauhaus och köpte material till Elliots nya rum som ska byggas där uppe. 1300 kr exl färg är ju inte farligt alls. Imorgon startar bygget =)

Jag var inne och jobbade i hemtjänsten 17-22 i fredags och 15-23 igår. Mycket trevligt och behövligt =) Var 3-4 år sen jag jobbade där.

Sov middag innan, annars brukar jag vara dödstrött vid denna tiden!

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback