Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

2/3 av barnen sover...

...och snart ska jag och Philip göra oss iordning och sova vi med. Först lite tv-tittande i sängen. Får ta in Nova där sålänge tills Micke kommer hem. Elliot var SÅ trött ikväll, han åt knappt något innan han somnade men innan dess var det inte så längesen han åt. Han äter ju ändå under natten så det går ingen nöd på honom ;-)

Städat hela huset idag men det syns inte nu ;-) Var precis ute och slängde massa sopor, papper och skit. Sånt som är skönt att bli av med.

Sanna och Alfie var här innan och lekte och åt middag med oss, trevligt =) Trist att käka själv på var sitt håll så då kan man lika gäran äta tillsammans ju =) Alfie och Nova var coola som dansade med solbrillor på ;-) De kanske oxå längtar till värmen kommer tillbaka.

Läste om en hemsk olycka. En bilist som kört på en mamma med barnvagn. Bebisen, en pojke, som bara var 2,5 månader klarade sig inte =( Sååå orättvist och hemskt! Tydligen var bilisten känd för att köra som en idiot och ta risker. Stackars familj =( Tänkt på dem hela dagen....

Det är lustigt det där med vad olika jobb har för "status". Nu när jag jobbar i hemtjänsten igen och när någon frågar och man berättar så får man svaret "Jaha..." Innan när jag jobbade på BB så var det något helt annat "Åhhh vad roligt, vad spännande, hur är det??" osv osv. Och visst var det roligt att jobba där, spännande och allt det där men det är som andra jobb i vården. Extremt stressigt och krävande, ibland kändes det som ingen var nöjd hur hårt man än jobbade och vände ut och in på sig själv. I hemtjänsten uppskattas man för det mesta. Men inte alltid. Vissa är sura och tycker man kommer för sent/för tidigt etc. De allra flesta tycker det är jätteroligt att man kommer för att hjälpa dem. Jag tycker om att hjälpa andra, det är därför jag jobbar i vården ♥ Jag är otroligt glad att jag är tillbaka i hemtjänsten och inte någon annanstans. Faktiskt. Jag har alldeles underbara kollegor, vi är ett bra gäng som håller ihop och hjälper varandra. Det känns som jag kommit hem när jag kommer dit =)

Nej tandborstning var det! Imorgon blir det förmodligen öf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback