Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

funderingar

Stress stress. Allt handlar om att jaga tiden egentligen. Inte hinner man mer för det. Är lite osäker på om jag kan jobba feb ut som jag sagt. Har så mkt sammandragningar. Fast jag försöker vila så vilar inte kroppen....Men jag mår rätt bra faktiskt, ska inte klaga. Det enda jag tycker är riktigt trist är att vågen redan visar +18 kg. DET SUGER....Många veckor kvar liksom.

Idag sov jag till 10. Nova har varit asjobbig inatt och gnällt ock skrikit. Till slut sa jag till Micke, nu får du fan ta henne. JAG MÅSTE SOVA!! Hon ligger ju i sin säng bredvid mig och vill hålla handen och och sånt men inatt hjälpte inte det. Jag la mig strax innan 21. Idag ska jag jobba 13.45-22 och samma imorgon sen ledig måndag + helgen i nästa vecka. Not much...  Philip stannar här denna helgen pga kräksjuka hemma hos sin pappa. Igår var jag och Philip och handlade på willys på kvällen.

Imorgon blir det tvätt 7-12. HOPPAS Nova sover bättre inatt för jag är inte hemma förrän strax före 23 ikväll och sen upp tidigt kanske med henne eller iaf med tanke på tvätten. Nästa sovmorgon i sikte är nästa helg. Hjälp, jag behöver sooooova!!

En sak stör mig SÅÅÅ jävla mycket. Folk som inte kan hålla avstånd när de kör bil!! Tror de att de har superkrafter eller??? De hinner INTE ens tänka tanken att bromsa om de ligger så nära. Speciellt hatar jag det när jag har barnen i bilen. De har ingen rätt att riskera MINA barns liv.

Sen detta med mitt val att föda med snitt denna gången upprör känslor. Jag vet varför. Det är för att  jag VÄLJER det och så fort man som kvinna väljer något liknande då är man ego och som alla vet så ska man absolut inte tänka på sig själv, speciellt inte om man är mamma. Inte ens om det är något man absolut inte vill eller om det ger en extrem dödsångest. Nej man ska härda ut, gå i samtal mm. Jag KAN ju föda barn på "vanligt" sätt, då är det bäst. Vem fan bestämmer vad som är bäst för mig?? Bara jag tack. Ingen annan känner mig som jag gör.

Nu ska Philip och jag iväg och handla.

Kommentarer
Postat av: Jane

klart att du ska få välja själv! Du har ju trots allt fött 2 barn vaginalt och vet vad det handlar om. Du känner ju din kropp bäst själv=)

2010-01-16 @ 16:13:01
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Pilla

nä stress är aldrig bra, försök att ta det lugnt. Jag stressade också mkt på jobb när jag väntade Eddie o tror själv att det var orsaken till att han kom 5 v för tidigt. Inga andra "fel" hittades....

Det är svårt när man själv är van vid att stressa... men när magen säger ifrån ska man lyssna. Önskar själv jag hade lyssnat mer på min, nästa gång vet jag iaf.

ta d lugnt och ta hand om dig o bebben

kram

2010-01-17 @ 20:28:56
URL: http://pillaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback