Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Mormor

Jag och Elliot kom hem sent ikväll, ca kl 22. Var en sväng hos mamma och där var min moster redan sen köde jag henne hem =) Underbart väder! Min mamma bor ju ute på landet på riktigt. Kävlinge är ju oxå på landet för en inbiten Malmöit som mig men där ute är det nästan helt tyst. Ja förutom en envis fasan ;-)

Handlade på willys innan idag. Ni som flaskmatar/flaskmatat nyfödda, vilka flaskor är bäst?? Vi har först kört på vanliga (typ esska) för att vi inte visste om Elliot skulle komma att acceptera flaska. Iag köpte jag en MAM Anti Colic och den var succé ikväll =) Elliot satte inte i halsen en enda gång och verkade inte svälja ner någon luft heller som han annars gör i massor både vid amning och flaskmatning. Minifom hjälper honom att få ut luften igen som tur är. Det fanns bara en sån flaska och den var i rosa så nu har han två sådana för jag hittade Novas gamla som hon fick av farmor när hon var liten. De andra vanliga flaskorna kan han ju ha att dricka välling ur när han blir 6 mån ca.

Imorgon är det dags för Nova att gå på kalas =) Hon är såååå stolt över det ;-) See U tomorrow Evelina!

Nu är ju klockan jättemycket och jag är riktigt trött. Bäddat på soffan eftersom det är mycket närmre till allt här nere + bredare "säng" =)

Kommentarer
Postat av: alex

hej gumman



vi har haft AVENT till alla 3, förutom en kort period till lilleman då hade vi en flaska som hette något med Dr (doktor tror jag) och den hade ett litet "rör" innut sig som gjorde att det inte kom med någon luft ut i mjölken. Den var ganska så hyffsad, den fyllde sin funktion men sen bytte vi tillbaka till avent flaskorna (den är kanske lite dyrare men man kan komma in i den med en "vanlig" dikborste, dvs en stor.

Finns på Jättekul inne i lund.

ses senare så då kan vi prata mer om det =)

Kram

2010-05-23 @ 08:09:42
Postat av: Rebecca

Alex: Tack för svaret =) Dr Brown är det nog du tänker på. Har funderat på dom oxå. Vill INTE ha ett kolikbar till om jag får välja ;-) Ja ni ska oxå på Simons kalas såklart =) Vad skoj, då ses vi! Kramar

2010-05-23 @ 09:39:43
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack för idag!

Vi har haft avent till Simon & Lucas, de finns jätte billigt på gekås!

Gekås egna flaskor är oxå bra och kostar ingenting typ!

kram

2010-05-23 @ 15:02:54
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback