Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Jobb

Idag ska jag jobba 7-14. Lagom arbetstid tycker jag =) Elliot är GENOMFÖRKYLD stackaren =( Har en riktig otäck hosta oxå, en såndär där man riktigt hör hur ont det gör när han hostar...Stackars lillebror. Han får inte vara frisk många dagar. Grannens lilla som är 1½ månad älder än Elliot har oxå fått öroninflammation men även ögoninflammation! Även det efter en långvarig förkylning.

Tog Elliot fast jag skulle upp "tidigt" och jobba, tänkte att det kanske hjälpte om jag la mig tidigt (kl 20) och Micke gav honom en flaska vid 22-22.30. Nja det hade det kanske gjort om han varit frisk men han vaknade redan 00 sen var han vaken från och till, till 01 sen somnade han till 01.55. Fick mat och nässpray. 3.30 var det dags att gå upp. Inte ville han sova mer, inte lätt med en täppt näsa och en jobbig hosta. Jag skulle eg gått upp 6 för att komma i tid till kl 7 men nu har jag ju massor av tid ;-) Skönhetssömn borde ju vara något man verkligen behöver nu när man snart är 30 om man inte vill se ut som 40 istället...

Jag har fått många mail om att jobben jag sökt gått till någon annan. Ingen som vill ha mig och min kompetens antar jag. Många med samma utbildning och det är väl som på de flesta jobb. En tjänst läggs ut men där är många vikarier som säker och får det istället men tjänsten måste ändå ut på ams.se. Jag har iaf pratat med samordaren i hemtjänsten (där jag jobbade innan och timmar nu) Hon sa att det finns lätt heltid i form av timmar för lång tid framåt =) Sen ska även två stycken ha barn på jobb. En i februari och en i april så det kan finnas chans till ett vik eller mer oxå. Fan vad bra =) Då kan Micke vara pappaledig som vi planerat från årsskiftet.

Nu, gnällig bebis som ska få gröt sen nog sova "middag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback