Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

vikt & längd

Nu är vi hemma igen från öf och hämtat Philip i skolan. Ganska kallt ute idag, det lilla vi var ute från bilen vill säga =) Jag skulle ALDRIG klara mig utan min bil! Den är viktig för mig och ett måste för att få vardagen att gå ihop.

Lilleman har blivit stor, 9630 gram (tror jag, han skrek som besatt precis när jag la honom på vägen så jag tittade bara snabbt och sen var den nollad när jag tog av honom) och ca 75 cm. Inte så lätt att mäta själv men på ett ungefär. Japp, det känns när man kånkar runt på honom hela dagarna.

Såhär ser Elliots vikt och längd ut:

Nyfödd: 4000 gram & 54 cm
1 månad: 4650 gram & 56 cm
2 månader: 5840 gram & 59.5 cm
3 månader: 7185 gram & 65 cm
4 månader: 7860 gram & 68 cm
5 månader: 8640 gram & 69.5 cm
6 månader: 8830 gram & 70 cm
7 månader: 9630 gram & 75 cm

Idag fanns det en OP tid till Nova i posten, 27 januari är det dags. Inskrivning 21 december men Micke jobbar då och kl 13 är en "dum" tid då det är en halvtimme från när Philip slutar skolan. Får boka om eller något.

När Micke kommer hem från sin "semester" haha så sticker jag och Philip och köper present till hans klasskompis, kl 18 är det kalas. Stress, denna stress!

Inte haft möjlighet att hansdla till kalaset heller som är imorgon kl 13. Vi har 20 hamburgare i frysen men det behövs ju det dubbla + bröd, grönsaker, sallad, pommes mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback