Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Barn

Alla barn är olika, jo det är de verkligen! Undrar vad det beror på när vissa barn sover hela nätter (och då menar jag alla barn som den mamman eller pappan får) och vissa verkligen inte gör det, gäller oxå flera barn. Är det gener? Personlighet? Ödet? Ska man härdas? Jag LOVAR att jag känner mig helt och fullt härdad. Promise, det behövs inte mer ;-) Jag har hört att "man får barn man klarar av" och med det skulle då menas att man får det inte jobbigare än vad man pallar med. Någon som hört det? Jag undrar jag...Ingen av mina tre barn har sovit speciellt bra förrän vid 3 års åldern. Ja Nova är ju 3 men sover fortfarande inte bra, vilket vi hoppas få hjälp med snart. Blir det sen sjuka eller något utöver det vanliga händer kan vi gånga problemen med minst 10 typ.

Idag var det t ex morgon kl 4 (!) Vad fasiken gör man uppe så tidigt? Inget på tv. Kom inte ihåg sist jag tvättade håret så jag hoppade i badkaret här nere. Kan ju fördriva tiden på något sätt liksom. Elliot var ganska road av att sitta i gåstolen och titta på. Ingen vidare utsikt men ändå ;-) Jag är ju inte han!

Jaja, jag tror jag somnade innan eller så slumrade jag lite. Får se i eftermiddag om jag har rätt eller inte för det är då den dödliga tröttheten sätter in. Planerar att åka till skogen direkt när jag hämtat de andra kidsen. Kan ju vara bra att valla dom där ute ett tag, det är ju bra med frisk luft mot trötthet. Så ordnar jag lite mackor och varm o´boy.

Skulle kollat på en bil i Höör eller Hörby idag (kommer ej ihåg vilket) men det skret sig eftersom morgonen blev som den blev. Nova hann med två utbrott innan dagis oxå. Great. Philip givk upp 5.40, misstänker att han varit uppe ett tag innan dess oxå. Han kommer ju vara trött ikväll eller överpigg om han somnar i bilen till/från skogen. Inte så farligt med honom för han ligger om man säger till honom, värre med Nova som far rundor överallt. Tur det inte är min ensamma kväll idag. Den är imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback