Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

öf

Idag tänkte vi ta en tur till öf som vanligt. Rasta av Nova lite och hämta jackan på dagis. Den hängdes i torkskåpet igår så vi glömde den. Micke är hemma från jobb så det kan vara skönt att få vara lite själv och vila sig.

I tisdags kom det ett brev om att försäkringsbolaget jag är försäkrad i genom jobb behövde en kopia på läkarintyget då jag bl a bröt armen på jobb i januari. Skickade in det direkt dagen efter och i ondags ringde en handläggare upp mig. Idag kom det in nästan 10.000 på kontot. Inte helt fel =) Allt inräknat som förlust av arbetsinkomst, sveda och värk och utlägg för omkostnader. Det lönar sig att ligga i och skicka papper fram och tillbaka 100 ggr. Det känns som jag gjort det iaf. Sen så gick jag ju inte och skadade mig för att det var roligt direkt. Det var faktiskt riktigt otrevligt, onödigt och opassande tillfälle dessutom. 1½ år från det att jag blev "frisk" dvs när sjukskrivningen gick ut (mars -10) ska jag skicka in ett foto på mitt knä och få ersättning för ärret. Har hört att det kan vara uppemot 6000-8000 kr. Jag hade såklart hellre varit utan ärret för snyggt, det är det INTE. Jag har dessutom ont fortfarande, kan inte krypa runt på knä än. Om jag någonsin kommer kunna göra det igen.

Tror vi bestämt oss för en Reault Scenic. Nu ska vi bara hitta en som uppfyller alla våra krav som egentligen bara är dragkrok, bra servad osv och relativt snygg. Hittat en -01:a i Hbg som ser ok ut. Enda minuset som Micke tycker är att det inte är en automatare. Jag föredrar manuell växellåda.





Här ser man att det är tre riktiga säten bak så att man verkligen får plats mellan två bilstolar. Vi tänkte Nova fram, Elliot bakom henne, Philip bakom föraren och någon av oss i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback