Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Efter bukplastik


Kommentarer
Postat av: valianna

Fann din blogg via plastikforumet, lyckades inte logga in där, så jag skriver här! Vad skönt att allt gått så bra! Jag gjorde precis samma, stor bukop och bröstlyft (ej förstoring)på Citadell 31/1, 3½ månad sen nu! Tuve opade mig, vilken kirurg hade du? Min mage liknar din, är oxå smal i övrigt. Min mage var så platt och fin tills jag började jobba (den svullnade ytterst lite då o då innan) men när jag var mer igång svullnade den mkt. Hård som en rugbyboll. Började jobba efter 5 veckor. Nu svullnar den mindre, och är återigen ofta helt platt och jättefin. Men jag går dock med min tunnare bodygördel (Veronique design) alltid när jag jobbar eller inte är hemma. Hemma går jag utan gördel, då svullnar magen ibland. Men det är så skönt för det går åt rätt håll.



Hade heller inte ont alls av vare sig mage eller bröst i början. Mest obehag, jobbigt sova på rygg, gå böjd och så. En gång strålade det till jätteont i magen när jag reste mig upp, första veckan. Enda gången jag tog Oxynorm, men mådde för dåligt av den tabletten!



Brösten kändes INGET, förrän efter 2 v då jag tagit stygnen. Fick en jättereaktion på tejpen, och allmänt jätteont i brösten. Nu tejpar jag mage o bröst med mepiform tejp, mycket bättre. Ska hålla på juni månad ut, då har det gått 5 månader.



Även om allt gått jättebra för mig med, och resultatet är så fint, har det varit en tuff resa. Och jag är glad att jag kommit så här långt. Dock stramar det fortfarande i magen, kan göra lite ont på vissa punkter ibland. Men jag gör allt jag brukar, tränar, rider...=)



Hoppas du fortsätter må så bra, det gör du säkert, och visst är det härligt att få känna sig snygg igen!



Kram/ Anna

2011-05-15 @ 12:58:25
Postat av: Rebecca

valianna: Vad kul att du skrev =) Det var Tuve som opererade mig oxå, tycker han är jättebra på alla sätt. Bra dui sa det med tejpen, ska kanske använda den istället. Förstår vad du menar med att det är tufft. De första dagarna efter OP undrade jag vad jag gett mig in på med tanke på att jag har 3 relativt små barn, inte pga smärtan för det fanns det ingen. Men ibland måste man få förverkliga sina drömmar =) Undrar hur min magen kommer bli när jag börjar jobba eftersom jag har ett rätt tungt jobb (hemtjänst) 13 juni ska jag börja, har rätt många 7-14 dagar men ändå. Hoppas du oxå kommer må bra! kram

2011-05-15 @ 14:19:26
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback