Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Operationsberättelse

Dagen den 10 maj 2011 började ungefär som en vanlig dag då jag börjar jobba kl 7. Klockan ringde 5.15 och konstigt nog hade jag sovit hela natten. La mig dock senare än jag brukar kvällen innan. Väckte Philip och lämnade honom på fritids 6.15. Ingen frukost, inget kaffe! Det tog bara 25 min att köra till Citadellkliniken i Landskrona. Lika fint som alltid därute =) Parkerade min bil och gick in. Inte nervös men jag hann ju tänka att nu fanns ingen återvändo. Tänk att jag verkligen skulle göra detta! Kom in och anmälde mig, fick vänta en liten stund sen prata med en sjuksköterska. Gick igenom hälsodeklarationen, betalning mm. Sen visade hon mig in på mitt rum och där fick jag duscha i hibiscrub och jag behövde inte tvätta av mig sminket ;-) Sen blev det lite väntan på rummet, jag skulle försöka slappna av. Tror jag tittade på tv, surfade på telefonen och läste tiding samtidigt haha. Fick en del tabletter samt en "shot" lugnande att dricka. Efter ett tag kom Tuve och hämtade mig, in på hans rum och han började rita på mig. In i operatonssalen efter det, av med trosor, helt naken upp på bordet. Nål i armen och lugnande i kanylen. Lite småprat oxå fick jag narkosmedlet och direkt var jag borta! Ca 3½ timmar senare vaknar jag. Är på uppvaket. Stod i journalen att jag varit orolig när jag vaknade. Undrar hur då? Är där en stund men slumrar nog bort. I nästa stund är jag tillbaka i mitt rum. Jaha, är det redan klart?! Jag tittas till rätt ofta, får in och dricka och äta och jo det måste ju vara klart. Fattar det inte! Är omplåstrad hårt hårt, tuttarna upp under hakan ;-) Har inte fått någon kateter så snart måste jag upp på toaletten och sen dras dropp men dränet jag har i magen måste vara kvar till morgonen efter. Känner mig ok, drogad men ok =) Fördriver resten av dagen med att kolla på tv, äta, gå på toa och halvsova i omgångar. Somnar sen 01.30-03.30 och 05.00-06.45 ca men känner mig inte så trött. Man är ju van eftersom man har småbarn tänker jag. Väcks av att en sjuksköterska står i rummet (sovit med öronproppar) och en dukad frukostbricka står på bordet! Wow, vilken lyx =) Sen dras dränet, läkaren kommer och det provas ut två gördlar och en BH. Jag tar på mig och packar ihop. Ordat med syster min så hon hämtar min bil senare på kvällen, sådana här ggr hamnar man ju alltid i poliskontroll och det vore ju onödigt med orent blod ;-) Träffat en vän på kliniken och hon möter mig utanför, vi ska köra henne hem till Lund. Micke kommer och har Elliot med sig, saknat! Hemåt =)

Kommentarer
Postat av: Sabina från Almis

Hoppas operationen gick bra och att du kommer att bli nöjd sen när svullnaderna lagt sig...

2011-05-16 @ 21:36:01
Postat av: Sussie

Hej!

Vilket sammanträffande, vi opererades samma dag, samma plats och på samma tid !

Peter Cosmo opererade mig och jag fick gjort en stor bukplastik.

Hur mår du? Har du börjat känna av svullnaden i nedre delen av magen? Jag är ganska svullen nu, speciellt på em och kväll. Jag försöker vila så mycket som möjligt men herre gud vad tråkigt det är att vara stilla !



Fortsatt lycka till !!



Sussie

2011-05-17 @ 09:52:22
URL: http://sussie.typepad.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback