Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Barnakuten

Efter en fin dag på Backa-karnevalen blev det kaos när vi kom hem. Hann inte vara hemma en lång stund förrän vi hör ett GALLSKRIK från köket! Elliot får inte vara ensam i något rum och hade varit där inne i några sekunder. Micke sprang dit och ser honom hålla i eldosan som hänger löst i köket bakom köksbordet! Vår första tanke (pga hur skriket lät) var att han fått ström i sig! Vi kunde inte se några brännmärken på händer eller övriga kroppen. Han var väldigt ledsen ett tag och jag tröstade medan Micke ringde sjukvårdsupplysningen. De rådde oss att komma in eftersom man annars med säkerhet inte kan veta men att allt tydde på att han INTE fått ström i sig utan fastnat på något sätt på baksidan av dosan.

Jag tog Elli och körde till Lund. Fick en nummerlapp 9 nr framåt. Tänkte att detta kommer ta tid. Gick fram och pratade med en ssk nästan direkt eftersom det trots allt kunde ha varit bråttom. Hon tyckte vi skulle ta EKG så fort det gick. Sagt och gjort så kom vi in efter ca 1 timme. Massor av elektroder fästes på den lilla kroppen. Sådant jag själv gjort på barn men nu var det MITT barn! Elliot lyckades vi få att ligga stilla genom att en usk blåste såpbubblor :) Samma brits som vi låg på den 27 november förra året då vi fick åka in med ambulans pga falsk krupp. Vänta igen medan läkaren kollade på EKG-remsan. Ssk kom efter ytterligare en halvtimme och sa att det såg bra ut. Han har med stor säkerhet INTE fått ström i sig :) Ut och hem, inga böter för bilen hade jag bara ställt på en 30 min parkering utanför!

Lille lille Elli! Du skrämmer ju livet ur oss!! Vi hade änglavakt idag 💗 Det kunde gått riktigt illa :( Vad fan hade vi gjort då? Nu tänker jag inte fundera vidare på det men tur, det hade vi! Fler som har superduper klåfingriga barn???

Pluggat nu efter att jag lagt Elli vid åtta. Prov imorgon kl 9.30, mvc och jobbgrejen 13-15.

Helt slut i kropp och knopp. Vilken nationaldag!

Sova alldeles strax 💤💤


Kommentarer
Postat av: Amélie

Good luck for your exam tomorrow. Hopefully your little adventure with Elliot didn't disturb you too much. Pleased nothing too serious happened to the little Elliot.

Lots of kisses to you all.

2012-06-06 @ 22:41:52
Postat av: Evsi

Oj, vilken tur att de gick så bra!

Lycka till idag! Kramar

2012-06-07 @ 09:19:16
URL: http://Www.evsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback