Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Snart dags...

... för nytt jobb. Samma arbetsplats och samma chef men lite andra arbetsuppgifter. Jag kommer ingå i en grupp som utför servicetjänster åt de äldre såsom städ, tvätt och inköp. Så t o m 31 mars kommer jag göra en paus från vården och jobba månd-fred 7.30-14.30 ca.

Jobbat idag 7-13 sen blev det hem för mys med barnen. Micke åkte och tränade sen jag. Dusch och middag och vips var det kväll! Imorgon jobbas det 8-21 så då hinns inte så mkt mer med.

Mitt nyårslöfte går bra. - 2,2 kg sedan i tisdags. Mest vätska väl men det ger motivation och det känns på jeansen redan. Dock går jag ju och är hungrig då och då. Försöker att bara äta mig "icke-hungrig" och inte mätt för då har jag ätit för mkt. Det går bra. Äter som vanligt, alltså all mat men rätt så mkt mindre och INGET godis eller läsk ALLS. Om man brukar äta och dricka mkt sånt gör det ju mkt att bara sluta med det först. Till frukost äter jag en halv portion havregrynsgröt med mjölk, kaffe och vitaminer (brus) till det. Ca 10 eller 10.30 blir det EN macka på jobb och te till det. Sen kanske en frukt på jobb om jag jobbar till 15 annars hemma om jag slutar 13. Middag som vanligt men tar mindre kolhydrater och mer grönsaker och mindre portion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback