Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Kvällsmål



Lite hermesetas och fruktmusli, gott 👍

Jag äter ca 6 ggr per dag; 6.00/6.30, 10.00/10.30, 12.30/13.00, 14.30/16.00 (beroende på om jag slutar 13.30 eller 15.00), 17.00/18.00 och 20.00/21.00. På så sätt blir jag nästan aldrig hungrig. Fast mellan frukost och frukost på jobb är jag alltid hungrig! Då dricker jag vatten, tar en liten frukt eller/och tuggar tuggummi. På detta sätt har jag lyckats gå ner från nästan 75 till drygt 62 kg. Nä, det är inte alltid kul att äta wokgrönsaker, kyckling, wok, torsk, wok, lax MEN det lönar sig om man har ett mål. Sen äter jag kolhydrater oxå men i mycket mindre mängd. Min frukost består av havregrynsgröt (fiber) äpplemos och lättmjölk, snabbkaffe. Frukost på jobb är 2 knäckemackor med ost/mjukost/skinka eller en knäcke och en grov macka (inte varje dag det finns) onsdagar är det ägg på jobb 😊 På jobb vid 12.30 blir det 2 små grova mackor med leverpastej och en apelsin. Hemma efter jobb kaffe och müsli med yoggi och sen middag wokgrönsaker med kyckling/fisk. Kvällsmål yoggi med müsli eller en smoothie på yoggi, frysta jorgubbar och kaffe. Barnen äter ju "vanlig" mat och ibland snor jag åt mig lite pasta, en bit falukorv osv men lite. Just lite är nyckeln i detta. Små portioner men ofta oxå 10.000 steg per dag. Minst 😊 Mår jättebra 👍 Så mkt mer energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback