Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

bakat



Piroger men köttfärsröra, smarrigt. Men allt är ju smarrigt nu för tiden tyvärr *S*

500 gram blandfärs
½ gul lök
½ purjolök
lite olika kryddor (jag hade salt, peppar, cayenne peppar *like it hot* och grillkrydda)
1 mask ketchup (hade ingen tomatpuré hemma)
2 msk ajvar (sååå jävla gott)
lite sån röd paprika på burk (glasburk)

Degen kan man ju köpa färdig, pizzadeg skulle jag tro eller bara göra denna som jag gjorde

100 g magarin
5 dl mjölk
1 tsk salt
1tsk socker
50 g jäst
ca 12 dl vetemjöl
 
Jäsa en timme sen är det bara att kavla och skära ut hur stora man vill ha och fylla i med köttfärs sen knipsa ihop. Jag hittade en sån pajgrejs-tryckare i lådan här hemma och den var riktigt rolig annars gjorde jag cirklar så blir det ju som en halvmåne när man slår ihop den. Pensla med ägg innan ni slänger in dom i ugnen på 225 grader i ca 15 min. Lite tidsfördriv var detta iaf och fick mig att tänka på annat så det är tacksamt + mat på bordet! *win win*

Gick en lite promenad med Isabelle senare när Micke kom hem. Nu ska jag bara slappa. Imorgon blir det nog Mikaeli marknad i Trellehulla (trelleborg för er som är från Norrland dvs allt över Smålandsgränsen ;-)) Vi har ej varit på nån maknad detta året och detta är nog en bland de sista eller kanske t o m den sista. Micke är halvkrasslig så annars får jag väl åka själv.


Kommentarer
Postat av: alex

halloj



hojta till om ni ska ner för vi sticker på förmiddagen.... även om det bara blir för en lite stund så kan jag guaida dig i mina hemmatrakter och visa dig ett och annat stolpskott..HAHAHAHA



måste fixa ett par skor såg till min stora förvåning att dte var hål i min ena sko!!! att jaginte märkt av det för T kunde nästan köra igenom sin hand!!! hahahah (igen) hihihi....sjukt....



Kram gumman =)

2009-08-28 @ 22:48:01
URL: http://alexandrajh.blogg.se/
Postat av: Unni

Det är ju marknad i Kävlinge imorgon, hur kan du/ni missa det? ;) Kram

2009-08-29 @ 00:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback