Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Maaaat =)

Nu är vi hemma igen =) Var ute en lång runda på 2 timmar och körde. Micke glömde brillorna så tillbax igen när vi komit till Lödde men han ska ju ha dom på sig så. Nova somnade och sov ca 2 timmar, i vanliga fall hade det inneburit katastrof men idag är det tvärtom. Hon ska få vara uppe om hon vill och vid tolvslaget går vi den lilla biten till fotbollsplanen vid Philips skola och kollar i raketerna.

Vi handlade lite mat innan vi kom hem. Ikväll blir det fläskfilé, hemmagjord potatisgratäng med hertes vertes (gröna bönor). Till det vitlöksbröd och julmust =) Jag är SÅ hungrig hihi =)) Micke står för matlagningen, det han är bäst på och jag för städningen. Det jag är bäst på ;-) Röjt både under- och övervåningen, lagt in torr tvätt och innan vi drog hängde jag en maskin. Tror vi hade tvättid igår nu när jag tänker på det men det hade vi glömt. Jaja, det funkar ju här hemma med, ser lite tråkigare ut men är bekvämare.

Funderar mer och mer fram och tillbaka på om vi ska ha Nova hemma när vi är hemma med lillebror...På många vis vill jag verkligen det, tycker att det skulle vara till stor fördel att låta henne vara hemma i lugn och ro. Borta från baciller och skit. Vi har en mycket bra öppen förskola här + att alla mina vänner har ju både 1, 2, 3 och 4 kids =) Samtidigt så fortsätter hennes humör såhär som nu och vi får ett kolik-barn till så är det nog tyvärr omöjligt. Jag kommer ihåg hur det var med Nova när hon var liten. Helt slut är en mild underdrift.

Vad tycker ni? Hur hade ni gjort i en liknande situation?





Kommentarer
Postat av: jenny ståhl

vah ade inte magdalena hemma. hade inte funkat med hennes humör & all energi hon ligger inne med;) Bacillerna...hmmm ja. Amanda va inte sjuk särskillt mycket. samtidigt är de ju braom de blir sjuka även om det är asjobbigt. Jag hade inte haft Nova hemma om ja va du, men å andra sidan så känner jag inte Nova & vet inte hur mkt energi & liknande hon har. & har nui många vänner som är hemma såkan hon ju leka me dem...det e svårt

2009-12-31 @ 18:16:51
URL: http://jennysthl.blogg.se/
Postat av: Becca

Jenny: nej vi vet inte hur vi ska göra. Spontant vill jag gärna ha henne hemma samtidigt men får vi en likadan som Nova (väldigt krävande bebis) i kombination med hur hon är nu så går det inte. Får vi en som Philip var så går det kanon :-) Vi får se.

2009-12-31 @ 22:14:44
URL: http://[email protected]
Postat av: Unni

Kan du inte testa att ha henne på dagis först och se om de fungerar bra de dagarna hon är hemma och i så fall ha henne hemma mer?! Det kanske är svårt att återanpassa henne till dagis efteråt i så fall? Då har ni två "inskolningar" jag vet inte alls eftersom jag inte har någon erfarenhet.. Gör det som känns bäst! :) Kram

2010-01-01 @ 18:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback