Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Jobb imorgon

Matlagning på G:




Nova är feberfri så det blir jobb för min del imorgon. Tjohoo! Så kanske man inte ska säga men just nu tycker jag det är rätt tufft att vara hemma! Nova säger nej till allt och vägrar verkligen göra någonting hon inte vill. Stark vilja är en underdrift. Men hon är såklart helt underbar ändå =) Tjejer SKA ha stark vilja! Philip har varit jätteduktig idag och hjälpt till att duka av och sätta ner i diskmaskinen efter middagen. Jag är lite av en curling-mamma, ordnar och fixar det mesta för barnen (och min man) Man blir ganska trött av det och nu när Philip är 6 år fyllda (blir 7 i år) tänkte jag att det är hög tid att han hjälper till mer och blir mer ansvarsfull. Han har alltid varit duktig och hjäpt till men nu räcker det inte att sätta sin smutsiga tallrik på diskbänken utan den ska sköljas av och ner i diskmaskinen. Tycker jag. Sen att man inte bara slänger sina kläder efter att man tagit av dem utan lägger dem i tvättkorgen om de ska tvättas, annars ska de läggas undan, om han t ex ska ha dem nästa dag. Han är ju ändå sex år. Sen efter disken röjde han undan alla leksaker så jag snabbt kunde dra runt med dammsugaren ett varv. Det har varit ganska lugnt annars, blev inget spelande för honom idag på xbox:et så han har kollat klipp på datorn istället. Omväxling förnöjer. Han fick oxå ny läxa idag men den tar vi på torsdag, nu ligger han redan och imorgon är jag inte hemma förrän 16.

Blev en trevlig fika med Lotta, Jessica och en kompis till Jessica på NovaLund i förmiddags, nice nice! Och tack Lotta för att du bjöd. Next time is on me =) Sen flippade Nova ut så vi drog.

Nu blir det bloggläsning och tv-tittande innan det är läggdags ca 21. Upp 5.20.

Kommentarer
Postat av: Evsi

det är svårt att inte vara curling mamma. men jag jobbar på det :-) kram

2009-02-25 @ 13:04:44
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback