Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Spiderbaby och besök från familjen =)

Bilder från gårdagen:



Tösabiten börjar bli lång minsann. Det började med lampknapparna och nu är det dörrarna. Farligt. Fast här nere har vi bara ytterdörren, altandörren och badrumsdörren och samtliga går att låsa. Det är oxå en sak barnen är väldigt olika på. Philip pillade inte på så mycket saker men Nova är ÖVERALLT! Och vilken stark vilja sen! OMG! Philip var med avledbar. Han kunde man liksom ta bort och hitta på något annat. Om Nova bestämt sig för något så blir det så. Punkt liksom!

Nu ska jag strax hämta in det sista av tvätten. Najs att ha tid 7-12, började inte förrän över halv åtta och tid finns ju kvar till 12 dessutom!

Min mamma, syster och Daddy (en av syrrans vovvar...den lugna av dom haha) är på väg hit. De skulle först inom IKEA. Så ska vi fika och ut en sväng. Vet ej var jag har babypulkan nånstans! Stackars skånska barn asså! Philip har ingen riktig pulka. Av den enkla anledningen egentligen att här aldrig är snö. Mamma skulle se om hon hittade någon på vägen så ska vi ut och leta upp en backe. Daddy håller ju på med weightpulling ( www.weightpullmalmo.se) så det är bara att koppla på pulkan/pulkorna efter honom så drar han =) Smidigt!

Sen var det diskmaskinen som ska tömmas och lite annat småpill. Micke har sina thermobrallor hemma så dom ska jag lätt ta på mig =) Inte frysa när man ska ut och leka med barn. Och vi bor ju på landet så ingen lär se mig.

Vet inte om jag skrev att vi slutat amma? Det gjorde vi. I 1½ dygn ca sen "gick" det inte mer. Eller jag gav med mig. Så nu fortsätter vi tills vidare! Allra längst till 2 år dock, så 6 mån kvar ca. Det trodde jag inte om mig. Att jag skulle amma så länge. Men å andra sidan så är det inte bara jag som bestämmer. Hon vill ju och det är inget som stör mig eftersom det inte är så ofta. Ibland ingen gång per dygn och ibland (max) 3 ggr. Lite olika. "Tute!" Ja då är det dags ;-) Haha! Men man får ju styra det lite.

Och rökningen, mm. Jag har börjat igen, bara lite smått men ändå. Vet inte vad som hände med mig men jag gick från ett helt ok tålamod till 0 tålamod. Vilket är rätt kört med en liten tjej i trotsåldern. Ska inte skylla på det men det underlättar att få ha kvar ca 2 cigg om dagen. Bad human, I know!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Simon har oxå en väldigt stark vilja, och är envis som en åsna! Lucas var mycket lättare att säga nej till, simon blir bara hysterisk!

Kramar

2009-02-17 @ 18:45:09
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback