Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Framtiden?

Avvikelse i högsta grad
 
 *Den "nya" sjukvården?*


Telefonen ringde hos Petterssons.
Maria Pettersson svarar i telefonen!

- Hej, jag ringer från vårdscentralen. Din man Martin Pettersson var
hos oss i går för att ta blodprover, eller hur?

- Ja, hur så?

- Vi har råkat ut för en liten beklaglig arbetsolycka. Vi hade en annan
Martin Petterson här igår som tog blodprover och av någon anledning var
bådas personnummer oläsliga på provrören. Säkert något printerproblem.

- Kan ni ta nya tester då? undrar frun.

- Tyvärr, med anledning av de nya sparkraven inom den offentliga
hälsovården får man ta omfattande blodbilder bara en gång per
person och kvartal.

- Jaså........

- Så nu har jag dåliga nyheter att meddela. Antingen har er man HIV
eller Alzheimers.

- Det kan inte vara sant. Vad ska jag göra nu? säger frun

-Vi rekommenderar att ni tar er man till stadens centrum och lämnar
honom där. Hittar han hem själv, så ha inte sex med honom.
Så kan det gå!

Eva Holm
Företagsläkare
Bild (metafil) 

Tagit från ett mail jag fick från Magdalena =)

Kommentarer
Postat av: alex

hahaha, vad ball =)verkligen ett exempel på svensk sjukvård..hahaha



HA en underbar dag gumman och VILA nu =)

Kram

2010-04-13 @ 10:13:55
URL: http://saschas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback