Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Julshow =)

Ikväll är det dags för julshowen på Philips skola. Jag tror inte vi ska gå allihopa, det blir ett sånt projekt. Det är mellan 18-19.30. Elliot somnar ju kl 18.30 och sen blir det sent för läggning för Nova mm. Jag går nog själv, filmar och fotar så blir det lugnare. Just det, Philip måste öva lite mer på sången de ska sjunga ikväll. Igår satt vi uppe till över åtta med matte och läsning. Det finns nästan ingen lugn stund när de små är vakna så det får bli efter de somnat eller om vi går upp och gör det. Problemet med att göra det så sent är att Philip såklart kan vara trött = mindre koncentration.

Igår blev det en heldag på öf. Vi kom dit strax efter 10 och stannade till 15.40. Fikade 2 ggr ;-) Sen hem och gjorde mat till barnen. Elliot var gnällig så jag tyckte inte det var lönt att äta samtidigt. Gjorde varma mackor sen när Micke kom hem.

Elliot vaknade en gång inatt men jag kommer inte ihåg när det var, runt midnatt eller var det kanske vid 2. Bra förvirrad man är! Men att han bara ätit en gång inatt är ju bra. Han är snart 8 månader och då behöver de eg inte äta alls men ja, en vana som vi ska försöka få bort. Eller låta den försvinna av sig själv. Som jag skrivit tidigare, vi är inte bortskämda med sömn direkt ;-) Vana vid att ha nattstrul.

Grattis till min London kompis Jenny (Lotta) som blir hela 29 år idag =) Nu har du oxå bara 1 år till 30 ;-) Fast jag har snart bara 6 månader....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack Tack. Ja det blir mindre o mindre kul att fylla ar kan man ju lugnt saga...

2010-12-07 @ 12:07:41
URL: http://londonjenny.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej! Länge sen jag var inne hos dig! Vad fint du gjort i bloggen och vad stor Elliot har blivit!! Tiden går!! Jag har för första gången varit ifrån Alexandra. Var i London! Hur kul som helst och skönt att få komma bort och få lite egentid, det var verkligen behövligt. Hoppas du får mycket av den varan! Kram Jenny

2010-12-07 @ 13:42:48
URL: http://www.hemnorrboda.blogspot.com
Postat av: Pilla

vad kul med julshow!

ja nattmatning är man van vid. Både vad gäller den store o den lille...

Det händer fortf ofta att Eddie äter på natten.

kram

2010-12-07 @ 16:57:02
URL: http://pillaslilla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jenny: Ja eller hur ;-) Nästa år lär det ju vara kul, not! Nä men ålder är bara en siffra. För det mesta känner jag mig ff ung =) Och vad jag hört ser jag ut att vara under 25 haha.



Jenny: Tack =) Ja visst går det snabbt! Oj vad roligt! Jag har änsålänge bara varit borta under dagen/kvällen när jag jobbat, min form av egentid haha. Men bara det är skönt och inte alls så bara ;-) Börjar jobba 2 jan på heltid, det kommer göra underverk för min energi är jag säker på. kram



Pilla: Ja de var så duktiga =) Ja man vill inte tvinga bort nattmatningen direkt, det är inte vår melodi här hemma iaf. Tids nog slutar de får man hoppas. Kommer inte ihåg hur det var med de andra men de var väl över året iaf. kram

2010-12-08 @ 05:10:26
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback