Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Snart

Såja, nu har jag sovit en halvtimme med Elliot. Han sov ca 1½ timme från och till. Han snarkar och är täppt. Hoppas inte han får samma problemsom Nova med polyperna. Då blir det förmodligen op på honom med. Nej, det räcker med ett barn. Vill inte op henne heller men vi måste, hon lider och hennes sömn blir sjukt störd.

Snöstorm här typ. Det var ju så grönt och fint innan. Nu är allt vitt igen *suck* Inte är det så kallt heller så det lär mest bli slask. Great ju. Not.

Ang mitt förra inlägg, ja en aning personligt men vafan. En blogg är ju personlig, lite beroende på vad man skriver om. Men om man skriver om sitt dagliga liv så blir det personligt på ett eller annat sätt. Det är inte så att jag sitter och bölar i ett hörn och barnen lever jäkel här hemma. Nä, jag tar mig samman, gör det som ska göras. Det är mer emellanåt dessa känslor kommer när jag känner att inget spelar roll, allt kan kvitta. Jag har tänkt många ggr att jag borde nog gå och prtata med någon men så har det inte blivit av. Tiden har gått och det är ju inte som man har gott om tid direkt. Livet går i 120, det finns ingen broms. På söndag är det 2 veckor tills jag börjar jobba heltid och jag är säker på att det kommer kännas bättre då. Jag lever liksom upp på jobb, har roligt och det känns jätteskönt att få komma ifrån lite.

Såklart älskar jag mina barn över allt annat och skulle aldrig byta ut det jag har mot någonting annat! Det har bara blivit lite mycket på sista tiden. Jag gick ner mig rätt mkt under min sista graviditet med Elliot. Aldrig mått så dåligt under de andra grav och det var som en chock. DÅ om nån gång ska man ju må bra. Lättare sagt än gjort. Nu är det 100 ggr bättre men det är så mkt press och stres. Man förväntas göra och hinna så mkt. Man ska orka allt och klaga, nej det ska man inte. Man ska bara vara tyst och se glad ut. Typ. Jag tror dock att mkt av de höga förväntningarna inte kommer någon annanstans än från mig själv. Sorgligt nog. Men vi mammor kan vara sjukt hårda mot oss själva. Vi borde vara lite mer som de flesta pappor. Äsch vem behöver tvätta och städa...ägna sig åt barnen på heltid istället ;-)

Kommentarer
Postat av: Diana

En kollega sa några kloka ord till mig en gång. Jag delar dom här med dig. Kanske kan du som jag tänka på dom när det behövs.



Barnen minns inte hur rent och snyggt ni har det hemma, dom minns alla roliga stunder i livet. Ta till vara på tiden med barnen, en dag är dom stora.



Jag var grymt pedant innan, men har lite insett att det går inte med barn i huset.

2010-12-16 @ 18:18:53
Postat av: Rebecca

Diana: Så sant så =) Jag försöker varje dag att strunta i att plocka o städa, inte så lätt men det går. Mkt gör man ju automatiskt.

2010-12-16 @ 19:36:15
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback