Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

3 december...

...redan, snart jul =) Vi har nog inte riktigt bestämt hur vi ska göra till jul. Brukar ju fira julafton varannat år med min familj och varannat år med Mickes familj. Tror vi var hos Mickes mamma förra julafton. Då blir julen här i år. Micke vill ha en julgran, en riktigt. Hur det ska gå med Elliot, ja jag vet inte. Visst är det mysigt och så men inte så praktiskt. Om man inte har den uppe på bordet där han ej kan nå den när han kör runt i sin gåstol som en galning ;-) Han fick precis tag i en leksakskatalog och åt en bit (!) Det såg väl mumsigt ut...Vi spelar julklappsspelet till jul istället för att köpa julklappar till var och en. Roligare och det blir inte så stort fokus på pengar. Allt kring jul verkar annars handla om pengar när det viktiga istället borde vara att man umgås. Barnen får givetvis julklappar men är med och slår tärningen för mamma och pappa ändå =) Var Philip ska vara vet jag inte, tror inte han var med oss hela julaftonen förra året. Nyår kommer jag inte heller ihåg. Nej jag var nykter eftersom jag var gravid. Dricker ju inte något annars heller. Förbi det stadiet för några år sedan ;-) Visst kan man dricka något litet till maten men varför liksom när julmust är godare haha. Mmm det lät väl vuxet!

Har ni någon gång tvättat håret utan balsam? Jag gjorde det igår. Aldrig mer! Såg att balsamet var slut och ville passa på när Micke var hemma och började jobba senare. Tänkte, jaja det spelar nog inte så stor roll. Skojar ni, jag tappade halva håret eftersom det var så knutigt. Jag som redan har tunnt hår! Ont gjorde det oxå. Ja, aldrig mer. Nu är det supertorrt, nästan så det vore bättre att ha det skitigt ju ;-)

Nova ska leka med sin dagiskompis I på måndag. Tror vi ska ses på öf. Sen får de leka hemma hos oss/dem någon gång oxå =)

Imorgon är det gympa kl 10, träning inför söndag då det är uppvisning. Jag är piskad att gå. Tydligen har jag mkt att ta igen eftersom jag inte kunde gå så mkt med henne förra terminen. Nä jag var ju fan höggravid med bruten arm och sytt knä haha. Jaja jag går gärna med henne, egentid med min dotter säger inte jag nej till =) Sen jobbar jag 15-23 imorgon. På söndag är det tänkt att vi ska baka till Philips julshow som är på tisdag sen är uppvisningen 14 och vi ska vara där 13.30. Det håller på till 16 och 16.30 senast måste jag köra till jobb. Med tanke på vädret får man vara ute i god tid. I normalt väder tar det 20 min fast att det ligger i Malmö men det är motorväg nästan hela vägen + 108:an. Sen jobbar jag till 22. Det är denna helgen det, fullt upp.

Idag ska vi bara ta det lugnt, åka til öf och leka, fika, sjunga och pyssla =) Har en del pyssel att ta hem. Nova älskar att måla, helst såna gipsfigurer sen med en magnet på blir det fina kylskåpsprydnader. Japp, vi har en del =)

Micke jobbar till 18.30 idag så det blir en till kväll själv med barnen i stort sett. Elliot sover ju när han kommer hem och Nova lär ligga och kolla på film/mysa. Tror jag får be Philips pappa hämta Philip eller så får jag köra vid 19, lite sent dock. På söndag kan jag inte hämta eftersom jag slutar kl 22. Ibland blir det så. Mina arbetstider sen kommer vara dagpass 7-14 eller 7-15.30 och kvällspass 15-23 eller 17-22. Lagom tycker jag. Börjar hellre tidigt och kommer hem tidigt eller börjar sent och kommer hem sent. Micke börjar 9 idag och kommer hem ca 19. Heeela långa dagen ju. En stor fördel är ju att jag slipper ge mig ut och lämna i skolan/på dagis. Det kommer ju han få göra sen + hämtning. Det finns fördelar och nackdelar med allt. Jag kommer jobba varannan helg. Ibland bara ledig en dag i veckan om jag inte har lörd och söndag ledig. Försöker lägga det varannan men nu har jag jobbat varje helg någon dag iaf förutom de helgerna Philip är här. Då är jag helt ledig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback