Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

ingen gympa

Inatt har jag sovit i "kitty rummet" som Nova kallar sitt rum. Vi har en stor uppblåsbar madrass där som används när man behöver sova ifred. Jag är i stort behov av det just nu. Nova hostar som en tok och Philip hade feber igår, skrek och hade sig. Som ni vet går jag och lägger mig extremt tidigt för att få nog med sömn. Jag vill inget hellre än att ha lite alone time när ungarna lagt sig men den offrar jag för min sömn. Nova klyddade igår kväll och hostade och gnällde massor och då la jag mig 21.30 efter att mödosamt ha duschat. Tja sen höll hon på till tolv typ då sa jag till Micke att nu får du ta henne så jag kan sova. Bebisen i magen sparkar jättehårt i magen och allra helst när jag precis ska sova så det gäller att tajma honom oxå. Brukar ha en vanlig tältsängsmadrass på den uppblåsbara men den har Philip tagit till sin säng nu så den uppblåsbara var svinkall att ligga på =( Fick ta Novas fleecefiltar och då blev det bättre. Jag drömde många kalla drömmar inatt, att jag sov ute mm ;-) Snart börjar de konstiga drömmarna igen, brukar komma varje natt i slutet av graviditeten för mig. Man drömmer typ mardrömmar HELA nätterna så när man vaknar är det som man inte alls sovit. Jag tror att det är en förberedelse inför att man sen kommer få minmalt med sömn. Isf kan jag hoppa det eftersom jag varit med förr och redan vet allt vad sömnbrist innebär. Men nej jag tror inte det funkar så ;-) Tror ni?

Det blir ingen gympa för Nova idag, hon är för hostig. Vi får sikta in oss på nästa helg istället.

Philip är bättre, skriker inte och klagar på feber och ont i precis hela kroppen.

Planerar att handla på Willys nu innan 12 då det är tvättdags. Ovanvåningen SKA dammsugas idag och det får Micke äran att göra. Armen gör jätteont när jag vrider den fel liksom vilket ma ofta gör när man dammsuger eller moppar. Ny mopp ska inhandlas ja, den gamla slängde vi efter kräksjukan ju. Blä. Tvätta håret ska jag göra idag, it´s a MUST!!! haha. Ni skulle se mig med min minst 5 cm utväxt. Jag är så sorglig, ser ut som skit men jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback