Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Iväg

Idag ska jag bege mig hemifrån!! Jaaaa =) Äntligen. Alltså själv. Eller ja, med Philip så det blir ju som semester. Vi ska hem till min syster efter Philip slutat skolan och kolla på deras 9 valpar. De är runt 1 månad gamla nu =) Ska bli skönt att köra MIN bil igen. FRIHET =) Jag ska aldrig mer skada mig såhär.

Rätt jobbigt att vara hemma nu för tiden. Micke kör upp på torsdag morgon och har fått för sig (liksom inför förra uppkörningen) att det motverkar nervositet or whatever att börjat röka igen. Visst, jag förstår att det är jobbigt och nervöst och sen har hans mormor hamnat på sjukhus oxå nu detta med min skada. Listan kan göras lång. Jag tycker ändå inte det är rätt mot mig. Vi slutade röka tillsammans för vårt barn. Då tycker inte jag man bara kan börja igen. Till saken hör att jag haft jättesvårt med rökningen denna gången, slutade direkt efter plusset på stickan och har inte rökt sen dess MEN det har varit jättejobbigt denna gången. Vet ej varför. Jag har haft många svåra stunder. Hela denna graviditeten har (tyvärr) varit skitjobbigt psykiskt och fysiskt men jag har ju inget val. Jag kan inte bara gå ut och röka....Tanken har faktiskt slagit mig i dagarna att några cigg kan väl inte skada. Blev ganska rädd, då är det illa. Det är verkligen MOT allt vad jag står för. Skulle aldrig gjort det men ändå, att tanken går så långt vill jag inte vara med om igen. Ville bara få det ur mig. Livet är inte rättvist men det är ju ingen nyhet.

Natten var lagom skoj. Vid 4 började Nova klydda. Hon är inte helt bra. Lite feber, snorig och hostig så det är ju förståeligt. Men jobbigt ändå. Gick ner med henne i soffan och hon somnade efter en macka och lite att dricka. Jag stängde av tv:n vid 5.40, sov sen gott till 7.15 när klockan ringde....Tur jag somnade, tänkte skita i det men annars hade jag aldrig pallat med dagen.

Nu ska jag röja lite här hemma. Imorgon är det återbesök på röntgen och ortopeden. Hoppas nu armen är okej och att den är på bättringsvägen. Jag har tyvärr ansträngt den onödigt mycket men vafan vi har ingen hushållerska här hemma och jag vägrar leva i en svinstia...




Kommentarer
Postat av: alex

Hoppas att det blir ett positivt besked från fabro doktor gällande dina skador. Du NU MÅSTE VI TRÄFFAS EN DAG, hittade lite killkläder med efter Liam om det också är av intresse? du kan ju höra av dig när du har en stund över =)

Bamsekram till dig

2010-02-01 @ 21:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback