Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

sysslor

Idag har vi inga planer direkt. Har börjat dagen med att damma av och städa lite hyllor här hemma. Nu är jag helt varm och kallsvettig. Tänkte blogga och surfa runt och sen göra klart. Man tror man orkar mer än man gör tyvärr. Att bara gå hemma utan att göra så mycket som man vill är ganska frusterande. Fast jag är ju inte hemma av någon annan anledning än att ta det lugnt egentligen. Har rätt att ha barnen fulltid (Mickes arbetstider) på dagis och fritids men har valt att ha dem hemma för att jag tycker det är mycket mysigare. Samma sen när jag har havandeskapspenning, det är typ samma sak och man har rätt till heltid.

Vi har gjort en uppdelning här hemma. Jag städar och Micke tvättar. Sen kommer han nog laga mat så diskar jag. Fast det är inte spikat, och funkar inte alltid heller eftersom han inte är hemma alla kvällar osv. Jag har valt städningen eftersom jag gillar att ha det gjort på mitt sätt. Det gäller tvätt och allt annat oxå såklart men jag orkar inte göra allt, speciellt inte nu. Tvätt är ca en gång i veckan, städning hade man ju kunnat dra ut på hur många veckor som helst. Jag städar varje dag men dammsuger och städar mer noga ca 2 ggr i veckan. Jag vill oxå att sängar ska bäddas och rullgardiner ska upp efter att man gått upp ;-) Är jag knäpp eller är det normalt? Micke tycker jag är ÖVERDRIVEN och han är ganska trött på mig haha. Därav uppdelningen, orka tjata liksom och inte blir det bättre av det heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback