Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Skadad...

Jag är så jävla klumpig. Sitter här mitt i natten och kan inte sova pga svåra smärtor. Ramlade på jobb igår utomhus på vår "innergård" på BB. Tänkte jag skulle gå där över eftersom det går snabbare. Snubblar till över metallgaller som vi har intill fönstren, återfår inte balansen och olyckan är ett faktum. Jag måste verkligen gjort ALLT för att skydda magen, och lyckats =) Inser inte hur allvarligt det är förrän jag kommer in i personalrummet igen. Upp i en säng och där ser vi ett ca 4 cm djupt köttsår in i benet strax under knät, ett lite mindre undertill. Handleden/armen verkar bruten för den gör skitont (aldrig brutit nåt förr) och svullnar. Jag hr även skrapat axeln en del och hakan samt andra handen. Faaan! MEN jag har inte slagit i magen och det var/är jag sååå tacksam förr. Lillen (Elliot?) lyssnade BM Eva på direkt på jobb och det lät bra =) Sen har jag känt starka sparkar hela tiden.

Jag körs till akuten via kulverten, tack snälla uskorna Magdalena och Tina =) Väl där blev det lite väntetid innan jag körs till in i ett rum. De beslutar att sy mitt knä i lokalbedövnng innan det blir röntgen av armen. Jag är inte känslig men fy vilket fult sår =( Än en gång skiter jag i det eftersom jag hela tiden tänkte på bebis. Två traumalarm kommer emellan...Röntgen beställs och mamma som är med kan se att jodå visst är benet av i armen och den är rejält felställd. Jag hinner tänka att nu blir det narkos och operation...det sista man vill som gravid!! Men det hela lyckas dras rätt i en speciell manick där mina fingrar spänns fast samt gipsning. Under lokalbedövning sker även detta sen en ny röntgen och läkaren är mycket nöjd med behandlingen = ingen op =)))) Får sjukintyg och vi är free to go!

Mamma var med mig hela (hon jobbar oxå på sjukhuset) Tack mamma=)

Snälla Jane och Adnan kommer sen och kör mig och min bil hem. Kom till akuten ca 14.45, det hände 14.30. Vi var klara att gå ca 21. Oxå ett sätt att spendera en fredagskväll.

Det komiska i det hela är att jag kl 9 samma dag var hos min BM och vi diskuterade en liten sjukskrivning så jag jobbar 80% typ. Nu blev det 100% off work tills bebis kommer. Lite bull för jag vill verkligen jobba....Men såhär är det ibland.

Later.

Kommentarer
Postat av: jane

Men herregud vilken tur att du inte slog i magen! Men fy vad otäckt att ramla så när man e gravid! Skönt att bebisen mår bra, det gör du snart också , så ta hand om knäet och armen nu! Kram

2010-01-23 @ 09:21:00
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: jenny ståhl

usch då. tur du inte slog magen ju!!!!

Skönt att du blev 100% sjukskriven så kanske dina SD lugnar sig oxå=) O vi kan lättare få in en dag att ses=)

kram

2010-01-23 @ 12:03:56
URL: http://jennysthl.blogg.se/
Postat av: Pilla

fy vad hemskt att trilla när man e gravid! Skönt att allt gick bra, ni mår bra och att du blev sjukskriven.

kram

2010-01-23 @ 12:55:04
URL: http://pillaslilla.blogg.se/
Postat av: alex

men kära gumman vad har du nu hittat på??? hrm... har iof hört att du tillhör den klumpiga sorten men var inte detta att ta i lite =) hihihi... SKÖNT iaf att magen klara sig, Ronja gjorde en likadan "vurpa" utanför ica i somras och fick där ett kanske inte lika djupt hack i knäet men ändå djupt. Det måste gjort SKITONT alltsammans... men tur i oturen att du blev sjukskriven. (host oss 2 imellan var detta uppgjort/planlaggt?...hihi* ) nä skämtade bara hör av dig om du behöver hjälp med något =) kanske isf efter helgen är lite slut åkte på en matförgiftning igår fredag Tjohooo kul!!! NOT!!!!!! mne är bra igen lite mör i kroppen och huvudvärk (effektivt sätt att gå ner i vikt på iaf..haha)

KRAMAR

2010-01-23 @ 14:42:47
Postat av: Magda

Ja fy det var inget mysigt sår du skaffade dig du fick några av våra kollegor att nästan svimma. Hhahha alla var så inne i ditt sår att ingen hörde dig försöka få fram jag har mest ont i armen... Hoppas du kryar på dig!

Kram Magda

2010-01-23 @ 17:59:07
URL: http://magdasinnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback