Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

ÖF

Mot ÖF snart men först posta en massa paket. Nova har precis klätt av sig IGEN! Denna tjej alltså. Hon är ju värre än sin mor brukade vara innan graviditeten. (Nu har jag inte så mkt kläder att välja på)

Ska samla ihop oss nu. Imorgon blir det besök av både mamma och Sanna, Johan och Alfie =) Sen ska vi hinna handla nån gång där med. Tänkte att handla varannan gång kan vara en bra idé. Isf är det Mickes tur. Han jobbar till 18 idag så idag hinns ingen handling med och jag handlar INTE med båda barnen. Sist handlade jag med Nova men det är ju att föredra att åka själv.

Läste en tråd på FL om uppdelningen i hemmet. Typ ALLA kvinnor tycker de gör mer än männen. Hmm, ett sammanträffande? Skulle inte tro det jag ;-) Här har vi delat upp städ/tvätt, matlagning/disk oxå handling varannan gång då. Fast i städningen (som jag då har ansvar för) ingår allt från dammsugning, moppning, bädda sängar, plocka undan, städa toaletter, storstädning. Ja allt. Sen tvättar Micke när han gör det, jag har lovat att inte lägga mig i och det gör jag inte heller numera. Lär ju bli en massa mer sen när bebis kommer. Men han valde det. Iofs inte så lätt för mig heller, höggravid (sjukskriven) och ska ha hand om all städning. Anledningen till denna uppdelningen är att vi haft en jävla massa tjafs om städning, tvätt mm. Det funkar inte längre att hjälpas åt med lite av varje (har det nånsin funkat..?)

Hur har ni det hemma?

Over And Out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har nog oxå ganska jämt fördelat. Jag brukar tvätta och göra den mesta av städningen. Men det är bara för jag tycker Fredrik städar som en kratta:P

O vill man ha det på ett visst sätt får man ju skylla sej själv och ta tag i det själv;-)

Däremot är Fredrik oftast den som diskar och plockar fram & av frukost tex på helgerna när vi är lediga tillsammans. Jag gör det mesta i stora hela men det är inte så att han är en soffpotatis...kunde plockat undan lite bättre efter sej och ja du vet sånt ;-)

Men å andra sidan är jag nog en sån person som ställer höga krav på både mej själv och andra...orimliga ibland :P

Kram

2010-03-05 @ 14:31:46
Postat av: Unni

Jag är stenhård med att dela på det, annars blir jag tokig. I början av vårt förhållande gjorde jag ALLT, från tekniskt till hushållsarbete av den anledningen som Linda nämner, att jag tyckte jag gjorde det bättre. Nu är det mycket mer jämt fördelat jag har jobbat med att släppa kontrollen.Det är ändå så att om jag har varit sjuk eller borta är det skitigare än om det är tvärtom. Boba är så pass krävande att man knappt kan göra ngt sådant om man är ensam med honom. Nu när du är gravid bör du få ett frikort även hemma tycker jag, att du gör vad du orkar och inte mer eftersom det faktiskt är du som bär på barnet i nio mån. ;)

2010-03-05 @ 23:20:49
URL: http://dunsa.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Unnni: Jo man tycker ju det. Tror inte (vet) män tänker som vi. De ser inte skiten eller så älskar de att leva i den ;-) Jag har haft det rätt tufft med armen, benet OCH graviditet + 2 barn på det men vad ska man göra. Kämpa på typ. Jag har släppt tvätten och handlingen varannn gång. Sjukt skönt!! Kram



Linda: Samma här, jag har mitt eget sätt och anser mig vara mer noggrann mm. Sen vill jag ha det städat myyycket oftare här hemma. Tycker ett rent hem är viktigt. Kram



2010-03-06 @ 19:08:18
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback