Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Kalas nr 1...

...är avklarat och det gick jättebra. De var 15 barn inkl Philip tror jag. Det blev hamburgare med pommes och godispåse när de gick hem. Tårta efter maten oxå givetvis =) Barnen hade roligt. Det är lättare att inte ha det hemma, mer plats =) Det var bara 3 flickor, resten pojkar. Flickorna pysslade mest, var lugna. Pojkarna spelade xbox, ps3, pingis, fotbollsspel och var inte fullt lika lugna ;-) Svårt att föreställa sig Nova i den åldern, hur hon kommer vara, se ut =) Philip fick en massa fina saker, mkt lego som han önskat sig så han är jättenöjd. Hans papa hämtade honom ett par timmar så gick de på Entré och handlade lite presenter och umgicks =)

Idag är det kalas nr 2, för familj och vänner =) Elliot vaknade 4.30 så jag är redan igång. Blir ju frukost på sängen för stora kille idag men han lär inte vakna än på ett tag, det är gott om tid =) Nova var hostig så jag tog ner henne på soffan, jag är ju ändå uppe.

För 8 år sedan var jag redan inne på sjukhuset. Eller hade varit det i omgångar eftersom vattnet gick redan den 26:e november. Sen satte det igång på riktigt kl 2 på natten och kl 5 var jag efter mkt om och men inne på sjukhuset. Jobbigt att gå med värkar. Var bara öppen 3 cm när jag kom in. 21 år gammal och undrade hur detta skulle sluta! Sen är han född 14.39 efter 39 minuters krystvärkar. Ett under att man gjorde om det ;-) Det var som mest överväldigande där den dagen när Philip föddes. När man får se sitt första barn för allra första gången. Jag tror inte att något annat slår den känslan faktiskt =) Vädret var likadant för 8 år sen som idag, massor av snö och svinkallt! Det kommer jag ihåg =)

Nu har lilleman ätit gröt och ska väl snart sova så jag kan börja vika tvätt, röja och förbereda lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback