Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Sjukstuga

Idag går vi ingenstans förutom för att hämta Philip i skolan. Både Elliot och Nova är förkylda och natten har inte varit rolig för någon av oss. Jo möjligtvis för Philip som fått sova som han ska. Det började i för några dagar sen men bröt ut på riktigt för Elliot igår. Det är omöjligt att hålla Nova helt ifrån honom, speciellt som nysningar och hostningar sprids hur långt som helst. Igår åt Elliot upp all välling, ca 165 ml för att se spy upp precis allt över sig själv, mig och hela sängen. Då var klockan 23. Bara att kalla på Micke för assistans medans jag bäddade rent och fixade. Sen har det varit varje/varannan timme hela natten. Lilleman är så täppt i näsan och blir såklart störd av det.

Philip ska till församlingshemmets aktiviteter i eftermiddag. Det är mellan 14-16 varje måndag. Nästan som fritids med mellis och lek. Han tyckte det lät jättekul och jag är säker på att han kommer ha skoj där.

Får se om det blir dagis för Nova imorgon. Tills dess tar vi det bara lugnt här hemma. 

Sökte två jobb här i byn igår. På äldreboende och på deltid, det kan vi ju ha råd med eftersom jag inte behöver pendla =) Tillträde 1 resp 2 jan 2011 så det är perfekt. Precis vad vi tänkt oss. Ska jag vara ärlig så är jag inte intresserad av att gå tillbaka någonstans inom Region Skåne förutom till BB men det är en minimal chans. Jag kan nog få timmar i hemtjänsten i Malmö så mycket som upp till heltid men då får jag pendla igen.

Nu är nog tvätten klar, ska ta och hänga den.

Kommentarer
Postat av: E

Har du testat ilyadin, nädroppar från 0mån! De är toppen=) Krya på er!

2010-10-04 @ 21:45:31
Postat av: Rebecca

E: Nej de är nog de enda vi ej testat här hemma, lite av nässpraysfanatiker ;-) Jag har varit beroende på hög nivå men lyckats sluta. Ska köpa o testa imorgon! Tack för tipset!

2010-10-05 @ 20:40:10
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: E

Hur lyckades du sluta? Är själv galet beroende=( Får panik när man inte kan andas... Strongt gjort av dig!

2010-10-05 @ 22:28:38
Postat av: rebecca

E: Nu har vi testat de du tipsade om, kanon =) Jag passade på att sluta när jag varken var gravid eller förkyld, då är det ju bara att glömma. Det är lite jobbigt de första dagarna/nätterna. Man är van vid att vara sådär "fri", det blir aldrig så igen tror jag ;-) Jag har använt nässpray nästan varje dag i flera år i streck...

2010-10-07 @ 21:12:58
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback