Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Elliot mår bättre =)



Nu sover alla barnen. Philip som tittar nog på tv om han inte oxå somnat. Jag känner mig som en kass förälder som inte stod på mig mer i tisdags i förra veckan och verkligen krävde att de tittade honom i öronen. Stackars barn =( Nu är det som det är iaf och han verkar redan må bättre. Har fått två doser med både kåvepenin och alvedon. Han somnade ca 19.30. Får se hur natten blir, den kan ju knappast bli lika som som förra. Då somnade han ca 19.30, vaknade igen 22.30 när jag precis skulle somna. Då var han jättetäppt i näsan och ledsen. Nattade om. Sen var det dags igen vid midnatt när han fick mat men ville inte somna om förrän strax innan 02. Då var han jätteledsen och det var de skriken som gjorde att vi ringde direkt imorse. Lite innan 05 imorse gick vi sen upp. Micke fick ta de stora barnen och köra dom till skolan så gick jag upp och la mig igen med Elliot vid halv åtta. Vi sov till 9 ca. Kände mig INTE ok när jag vaknade. Jag har ofta rejält ont i nacken. Vet inte om det beror på att jag bär mycket på Elliot, man blir ju snedbelastad. Antagligen är det så. Har fått konstigt ont i ryggen oxå, just nu är det borta men det har varit mycket under dagen. Hade samma när Nova var liten, Micke oxå. Nästan som ischias (inte riktigt för det är ju ett riktigt helvete) fast det sitter i mitten av ryggen fast sidanom ryggraden. Ja lite svårt att förklara...

Vid 12 idag la vi oss på soffan igen. Vi brukar ju sova när Philip och Nova är iväg. Jag ställer klockan på 13 för 13.05 måste man vara i bilen för att hinna. Idag råkade jag snooza till 10 över! Man hinner ju till dagis men det är till skolan 13.30 som man blir sen. Idag regnade det oxå.

Var med Ebba på center syd igår. Hittade äntligen en regnjacka till Philip, en vanlig svart inne på Lindex. Nedsatt till 179 kr från 349 så det var ok. Inuti är den röd oxå är en liten söm rosa och det såg ju Philip idag "hallå, den är ROSA där inne!" Ja men det är snyggt sa jag oxå var ena grannpojken här som hade något rosa på sig just idag och som jag vet för övrigt gillar just rosa =) Sen blev det strumpor till mig, Elliot och Philip. Hittade snygga trosor och kalsonger till barnen oxå. Sånt som går åt och behövs.

Ullared here I come. Ja det blir nog så =) Har lite oväntat pengar över och jag är i stort behov av både en varm jacka, skor och termobrallor. Jo det måste man ha om man har barn och om man ska kunna vara med i backarna ;-) Sen tänkte jag på julklapparna med, de har ju så mkt fint där och till bra priser. Sen ser jag det som EGENTID oxå. Såklart! Kan du hänga med syrran? När vet jag inte men kanske den 6:e november. Jobbar den 7:e och Micke jobbar denna helgen som kommer nu och då har vi dessutom Philip hemma och han ska på två kalas =)

Ringde på ett jobb jag sökt. Ville veta hur lång tid anställningsprocessen tar. Hon trodde hon kunde ge mig besked ca 20 nov. Det betyder att Micke inte kan meddela sin chef om pappaledighet innan dess. Så kommer jag kunna börja jobba tidigast 2 mån efter det. Hoppas allra mest på ett inom hemtjänsten här i byn. Trivs mkt bättre med det än att jobba på ett boende. En natt-tjänst på 65% har jag oxå sökt men det var på ett boende. Natt är ju en annan sak.

Nya bilen eller Mickes bil som man oxå kan kalla den gick sönder typ innan när han skulle åka med Elliot till VC i ösregnet så han fick springa hem och ta min bil istället. Vet inte riktigt vad det är, den hostar och smäller (!) Han ska lämna in den imorgon oxå får bilförsäljaren fakturan. Seat vet ni, DOM kan man lita på ;-) Jag har ALDRIG haft problem med några av mina Seat bilar och är inne på min 4:e. Har haft ca 15 bilar kanske, allt från Volvo till Peugeot typ ;-) Nä men jag är jättenöjd med Seat. Först var det en gul Seat Ibiza från -99 om jag inte minns fel på årtalet och sen min blåa cordoba från 1998 som tog oss enda till Italien och tillbaka (sen orkade den inte så mkt mer men jag var dålig på att serva mina bilar back then så då blir det kanske så. Tankade mest bara haha) Efter det var det min svarta Ibiza som vi köpte ny 2006 oxå nu denna blå gråa typ från 2005. Love it ♥

Igår på 6 månaders dagen:



Det är gott med fot ;-)



Mmm, godis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback