Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Fullt upp

Ja nu har man inte så mkt tid att blogga ;-) I´m alive iaf! Idag har jag en ledig dag. Jobbade kväll igår och börjar 7 imorgon. Nästa vecka är jag bara ledig torsdag. Men det är kul, jättekul. Jag känner mig glad och pigg varje dag. Jag visste att det skulle göra mig gott att komma ut och jobba "lite". Inte hört något om jobben jag sökt än men hoppas gör jag =)

Igår kväll när jag jobbade med E blev vi stoppade av polisen. Klockan var ca 20 och vi befann oss på en landsväg. Först körde vi förbi dom och inget hände, de verkade inte vilja stoppa oss. På vägen vid stoppet kom en av poliserna emot oss med en ficklampa och E (som körde) frågade om de ville prata med oss oxå eftersom de stoppade alla andra förbipasserande. Jo det ville han och sa "Vänta, jag tyckte jag såg något!" och lyste med ficklampan på MIG haha. Sen sa han att vi kunde köra. Tur jag inte körde för jag såg ingenting eftersom tårarna rann. Haha, vaddå. De kanske letade efter någon som liknade mig ;-) Roligt roligt iaf =)

Idag har vi varit flitiga. Dagen började med att vi samlade ihop saker som skulle till tippen. Detta skulle gjorts innan jul men ja vi har haft fullt upp och inte fått möjlighet. Så nu är det äntligen tomt under trappan istället för som ett förråd av papper, kartonger och skit. Sen blev det dammsugning och moppning av hela undervåning. Toan nere tog jag imorse. Slängt ännu mer sopor och nu lagar vi (Micke lagar, jag diskar och städar köket sen) kålpudding med kokt potatis och brunsås =)

Vi ska försäka hålla Elliot vaken till 19 om kvällarna nu. Just nu sitter han i hoppgungan och Nova underhåller honom. Ständig underhållning annars trötnar lillebror men det vet hon om. Sån energi hon har ;-)

Mamma var här en stund idag och fikade lite =) Var längesen vi sågs, ca 2 mån så det var kul! Hon tog med sig Philip och lämnade honom till hans pappa så kommer Philip hem imorgon efter ett kalas. Egentligen skulle jag hämtat honom efter jag slutat jobb men nu blir det lite senare.

Nä annars har nog inte så mkt hänt. Jag ÄLSKAR att få sova bättre, vilken skillnad. Okej inatt sov jag inte så mkt eftersom jag kom hem ca 23.30 och somnade väl en timme senare sen upp 6.30. Jag är inte van vid att vara uppe sent (nyår var en mardröm haha) utan att vakna tidigt.

Mina nyårslöften går bra att hålla, iaf det ena och det var att komma i tid. Mest till jobb då, jag åker ingen annanstans. Jag åker hemifrån kl 6.15 när jag börjar 7 och är framme vid 6.50. Perfekt =) Det andra var att jag och Micke ska spendera mer tid tillsammans UTAN barnen, med oxå men det är inte lika svårt. Bara vi två är vi aldrig men det är inte så lätt när vi har svårt att få till en barnvakt. Viktigt med tid tillsammans.

Nej nu har jag suttit här länge nog, hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback