Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Bättre

Mår bättre idag för fy fan för igår 😷 Det började med att jag blev förkyld och fick hosta i helgen nån gång. Alla är sjuka på jobb så det var lite väntat. Men sen kom illamåendet och skakningar, frossa och skit. Iofs efter jag intagit redigt med hostmedicin men vem vill hosta en hel natt? Så har jag spenderat alltför många nätter tyckte jag. Sov inte mkt natten till igår men skulle jobba kväll så tänkte att det kan jag ta igen under dagen. Dum som man är lyssnar man inte på kroppen utan tycker det är viktigt att tvätta och diska... La mig att sova, sjukt illamående men det gick över då och då. Kändes bra när jag låg ner och överkomligt när jag var uppe så jag tänkte att jag nog stod ut att jobba 15-22. Sagt och gjort begav jag mig till jobb och det gick ju bra ett tag men vid 18 tiden var det ILLA. Vi var ute ett tag mellan vårdtagare och jag var riktigt nära att spy! Ni vet när det vattnas i munnen och man verkligen VILL kräkas eftersom det brukar bli bättre då. Men det gick ju inte att spy där på gångbanan... Från kl 18.30 ca hade vi rast och då sa jag att jag inte orkade mer utan ringde in en vikarie som redan varit inne samma dag fram till kl 15. Men jag kunde inte mer och hon ville ställa upp. Tack snälla 💗

Kom hem och spydde, mest för det brukar bli bättre. Det blev lite bättre men försvann inte helt. Ont i huvudet hade jag. Kanske inte så smart att jobba 9 dagar i sträck ändå. Idag har det dock varit bättre. Sov på soffan igen så nu har jag ordentligt ont i rygg och nacke MEN illamåendet är borta och det är underbart!! Som jag hatar att må illa alltså!

Nu sover barnen och Micke kom nyss hem. Hämtade barnen vid 15. Philip gick hem själv med en kompis 😊 Sen åt vi tidigt eftersom det var fotboll kl 17.30. Vi cyklade med honom dit men han skulle själv ta sig hem. Vi mötte honom på mindre än halva vägen. Han är så duktig 💗 Även om jag vill att han ska bli mer självständig och ta sig själv till och från skola/träning mm så skrämmer det mig något otroligt! Det får bara inte hända ngt. Jag vet ju att jag inte kan skydda honom mot allt för evigt men detta är ett stort steg och det känns som tryggheten försvinner. Att man ska vara så hönsig 😉 Imorgon vill han cykla själv hem från skolan och såklart ska han få det.

Nu blir det snart att sova.


Kommentarer
Postat av: Evsi

Usch & fy! Krya på dig vännen!
Ja visst är de svårt att släppa taget, men samtidigt vill man ju att de ska växa upp & bli självständiga individer.
En olycka kan ju hända även när du är med!
Kramar

2012-08-31 @ 08:44:14
URL: http://Www.evsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback