Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

2 februari

Nu hat jag fått Elli att sova, Nova leker "vinter" på sitt rum och jag tänkte passa på att vila lite trots min sovmorgon till 7.20 idag (!!) Inte van och det brukar som idag resultera i huvudvärk.

Tänkte på det här när man får sitt första barn och sedan fler. Jag har ju varit mamma i snart 10 år och för min syster har det precis börjat :) Hur livet helt tar en annan vändning, får en helt annan betydelse. Allt annat är egentligen ganska oviktigt. Jag menar, ens barn är ju det allra finaste, viktigaste och dyraste man har. Livet har kanske bara handlat om en själv innan. Jobb, vänner och nöjen. Och ja, det är en stor omställning. Och man ska absolut fortsätta ha vänner men livet får ett helt annat fokus i den sekund man blir mamma (pappa med antar jag men jag vet inte hur det är att bli pappa ;)) Visst, man e gravid och så. Föreställer sig och förbereder men jag tycker inte man kan riktigt fatta förrän man är där och får träffa sitt barn för allra första gången. Håller ni med??

Syster, du har något helt underbart framför dig 💗


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback