TjÀna pengar pÄ din blogg - Testa gratis!

Matkostnad

Tidig söndag đŸ’€ Idag var det 5.30. Bara att gĂ„ upp och se glad ut, göra vĂ€lling och kaffe :) Somnade sent igĂ„r, dvs ca 23.

Idag kommer min mamma hit :) Ska baka nÄgot men vi mÄste handla. Jag storhandlade med Nova och Philip i mÄndags sÄ det börjar bli dags. Vi försöker hÄlla oss till 1000 per vecka inkl blöjor och vÀlling. Kommer ihÄg att blöjorna var helt slut i mÄndags! Nu Àr dÀr lite mer Àn ett halvt paket kvar men sÄ har de varit pÄ dagis 4 dagar oxÄ. Köper ca ett paket i veckan sÄ finns det pÄ dagis oxÄ. Vi brukar köpa storpack med vÀlling pÄ Willys. Tror dÀr Àr 5 eller 6 fem liters i en sÄn stor lÄda. SÄ det blir ju inte varje vecka. Han dricker morgon och kvÀll och ibland till mellis, lediga dagar och de dagar jag hÀmtar innan mellis pÄ dagis. Vilket Àr rÀtt ofta dÄ jag slutar 13 eller 13.30 för det mesta. Ska börja skriva upp vÄra matkostnader igen för att ha bÀttre koll. Undvika att smÄhandla pÄ t ex ica.

IgÄr sÄlde jag ju bilen, tog ett tag med det. Hon fick den för 38000. Underpris tycker jag och jag tror vi kunde fÄtt mer om den var renare inuti pÄ sÀtena osv. Men men, nu har vi en kostnad mindre iaf :) Sen var vi pÄ bauhaus och köpte lister till hallen. Vi renoverade hallen i mars 2010 haha. Precis innan Elli föddes sÄ det Àr ju bara 2 Är vi varit urban lister ;) Vi kommer anvÀnda oss av Hemverket nÀr vi sÀljer vÄrt hus/bostadsrÀtt. De tar 5000 och fixar mycket med planlösning, objektsbeskrivning, alla papper mm. Vi hÄller sjÀlv i visningarna och det kommer jag att göra :) NÀ, man mÄste lÀsa matte B för att bli mÀklare sÄ det kommer jag inte bli ;)

Tittar man pÄ bilderna frÄn nÀr vi köpte det Àr det ju mycket finare hÀr nu om Àn slitet. Det Àr frÄn 1990 och kök och badrum Àr inte renoverade. Vi har mÄlat alla rum och vissa bÄde 2 och 3 ggr. Bilder kommer.


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback