TjÀna pengar pÄ din blogg - Testa gratis!

Xander 💗

Inte skrivit om detta innan men min systerson har nÄgot som heter Sagittal Synostos (Àven kallat bÄtskalle) och det Àr nÀr ena sömmen i fontanellen vÀxt ihop för tidigt eller inte alls varit öppen. DÄ kan inte huvudet vÀxa i sidled utan bara framÄt och bakÄt, dÀrav huvudformen.

Idag var det dags för OP i Göteborg. De har vĂ€ntat lĂ€nge pĂ„ denna dagen. Eg var det dags redan 1/10 men pga förkylning sköts det upp. Hörde av min syster vid lunch ca och dĂ„ hade allt gĂ„tt bra 😊😊 Usch, varit sĂ„ orolig! En liten en pĂ„ 8 mĂ„nader bara. OP gĂ„r till sĂ„ att de avlĂ€gsnar en bit av skallbenet för att göra plats Ă„t hjĂ€rnan. Det finns en lindrigare OP oxĂ„ men den görs innan 6 mĂ„n eller innan skallbenet blivit för hĂ„rt och dĂ„ med hjĂ€lp av fjĂ€drar som ska vidga skallbenet.

Nu hÄller vi alla tummar och tÄr för en komplikationsfri ÄterhÀmtning!

Micke opades oxÄ idag. Lite lindrigare men ÀndÄ en OP och Àven den var "efterlÀngtad".

Jag har jobbat 7-13 och hÀmtade sen kidsen. Vid 16 körde vi till Landskrona och hÀmtade hem Micke. Nu har jag precis lagt en asgnÀllig Elli. Han Àr inte helt 100 Ànnu tyvÀrr.

Ska ta tag i Philips lÀxor nu sen duscha och lÀgga de andra barnen.

Tur de slutat med fotbollstrÀning om mÄndagar för det hade vi inte hunnit idag!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det som xander hade har min kompis dotter oxÄ men lÀkare har hade sagt till dem att det rÀttar ut sig sjÀlv! Skumt.

2012-10-08 @ 20:51:41
URL: http://Londonjenny.blogspot.com
Postat av: A

HĂ„ller alla tummar!

2012-10-09 @ 11:34:25

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback