Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Snitt

Öhhh! Äntligen få jag sitta ner! Nu ligger Nova uppe med Micke. Varit i farten sen 5.25 imorse! Fast på jobb var det rätt lugnt, var på snitt och då har man bara hand om just det föräldraparet och deras bebis när den väl kommit ut. Idag var det bara ett snitt så jag packade upp förråd, var i köket mm.

Hade tänkt att köra inom NovaLund eller nåt "nära-snabbt-på vägen" efter jobb och fixa nya snygga kläder till Philips avslutning men det får bli imorgon istället innan Micke börjar jobba. Jag tar INTE Nova med mig, då blir det bara gnäll och bråk. Det blev inget dagis alls för Nova denna veckan men så blir det ibland. Micke är fortsatt kass och Philip och Nova lite grann. Jag börjar tro på Echinagard faktiskt. Tagit det 2 ggr och känner INGA förkylningssymtom alls =) Yeah! Jag är ledig imorgon och fredag sen jobbar jag lörd dag och sönd kväll. Micke jobbar både fred och lörd kväll så nu vet ni hur mycket vi ska träffas i helgen ;-) Nu ska jag flukta runt sen begrava mig i min bok, läsa ut den och sen ge mig på en ny jag köpte på ICA igår hihi. Love books =)

Grönklädd för snitt:



Måndags kl 8:



Vernissagen i måndags:



Efteråt, full fart in:



Visar (döljer) Mimmi på tröjan:



Ikväll:







Kommentarer
Postat av: Amélie

I can see that philip is an artist like his grandfather ;) They had a "vernissage" the same day ! And the oil paint of Michael is from a picture he took when we were in Sweden ! So nice.

Miss you all. Love Amélie

2009-06-10 @ 21:04:42
Postat av: Mia

Du som är med på snitt....hur snabbt går det? Från det att man lägger sig ner o bebisen är ute? Det är väl att sy ihop som tar lång tid? Jag står i valet o kvalet..Är rädd för vilket som :(

2009-06-10 @ 23:14:47
URL: http://mijasblogg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Mia: Att få ut bebisen tar ungefär 2-3 minuter från första snittet men det är ju mer än ett lager de ska genom sen drar de upp en del osv. Allt som allt 30 min ca beroende på olika saker. Har man blivit snittad innan är det mer att gå igenom, ärrvävnad mm. Många väljer snitt av "humantära skäl" som vi kallar det t ex av rädsla eller en tidigare dålig upplevelse. Snittbarn kan ibland må lite dåligt efter pga att de inte får den naturliga pressen över kroppen och har inte förberett sig. (planerade snitt) Sen är ju en annan nackdel att man är ifrån sin bebis ett par timmar på uppvaket.

2009-06-11 @ 12:52:39
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback