Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

Ledig torsdag =)

Dagen började med "sovmorgon" till 7.14, exakt en minut innan klockan skulle ringa haha. Sen var det upp och fixa iordning sig. Micke ordnade frukost till kidsen. Jag körde Philip till skolan medans Micke var hemma med Nova. Idag var jag ledig och då går ju inte Nova på dagis. Sen hem, röjde huset. Dammråttorna dansar verkligen runt när katten (jag) är borta! Sjukt men nu är de borta! Skönt! Rengjort köket ordentligt med, välbehövligt. Sen kom Mickes båda systrar + flickvän resp pojkvän och snackade resor och fikade. Vi kom nog inte fram till någon resa. Måste boka snart ju om inte priserna ska stiga för mycket! Någon som har tips? Vi vill resa all inclusive (tror vi). Flygtid på 3-4 timmar, nära till hotellet från flygplasten och barnvänligt hotell samt omgivning (ej massa trappor och stup typ!)

12.15 hämtade jag Philip i skolan sen bar det av hem och sen till Limhamn för barnklädesshopping, besök i Hammars Park och kyrkogården där bl a min mormor och morfar ligger begravda. Det var många år sen jag var där men jag hittade rätt. Körde förbi deras gamla hus på Sibbarp, konstigt känns det. Där var vi ofta jag och min syster när vi var små.

På hemvägen körde vi inom Mc Donalds i Lockarp och käkade på vägen. Beställer man en hamburgare enbart med bröd och kött (till Nova) förväntar man sig INTE en bil full av ketchup och lök sen!!! *VAFAN!* Nova sitter ju bak så jag ser inte hur hon kladdar mm. Jaja!

Sen hem om snabbt och byta om på henne, ut med vagnen och vidare hem till Evelina. Vi bor ju jättenära!! Haha jag hade ingen aning om det, trodde det var längre bort. Fikade med en urgod kladdkaka Alex gjort. Vi var 10 pers med alla våra 7 barn sammanlagt haha. Rena dagiset!! Barnen lekte på bra. Evelinas barn är födda -05 och -07 så leker ju bra med Liam och Nova som är  07-or samt med Thilde som är -06:a =) Philip och Ronja är ju av äldre årgång (-02)  men jag tycker de leker bra med yngre barn.

Hemma kvart i sex (!) Blev kvällsmat direkt. Sen gjordes barnen klara för natten och tyst kl 20. Wow, för jag är ensam hemma haha och då brukar det inte vara så. Jag ska upp tidigt imorgon så lika bra att fixa allt tidigt.

Tänkte lägga in bilder från igår morse när Nova gungade i trädgården men kameran strejkar som vanligt så det får bli en annan dag.

Imorgon är det jobb till 15 sen ska jag till Nada =)

Kommentarer
Postat av: Evelina

tack för en trevlig fika!

får vi göra om snart! =)

kram

2009-03-19 @ 20:55:15
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback