Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

7 veckor

Är det verkligen redan 7 veckor sedan vi fick vår underbara fina son? Han är helt perfekt och jag är så glad att vi fick just honom!! Kunde inte önska mig finare barn än mina 3 yrväder =) 

Klockan är 23 och jag har nyss käkat 2 mackor. Orkade ej duscha men tvättade iaf fötterna, bra va?! ;-) Känns som man inte orkar så mycket, inte ens de enklaste sakerna som gäller en själv. Barnen och hemmet går alltid före och det är ju så det måste vara. Jag känner mig ganska otillräcklig, dåligt samvete jämt typ. För lite tid med vart och ett av barnen. Hade mer tid med både Philip och Nova när de var bebisar, nog kommer det bli folk av Elliot iaf men ändå...Samtidigt känner jag att jag inte har tillräckligt med tid till Philip och Nova. Hade jag fått välja som idag t ex hade jag gått till lekplatsen med Nova men det passade liksom inte in när Philip lekte och hade så kul på gården och Elliot var lite orolig. Med Philip hade jag spelat lite mer fotboll som han så gärna vill göra med mig och med Elliot hade jag nog mest varit inne och sovit när han sov eller gått en promenad och njutit av det fina vädret. Men nu har jag tre barn på en gång och måste dela på mig så gott jag kan. Jag tror helt klart det blir lättare om bara en månad när man kommer in i det mer och får in en rutin på det hela. Man ska vänjas liksom. Första dagen hemma har varit bra ändå. Jag har ju inte legat på soffan direkt men det hade jag inte förväntat mig heller.

Nova fick en liten tv med inbyggd dvd idag =) Hon blev massa glad =)) Hoppas natten blir bra, det går åt rätt håll. Av erfarenhet ropar vi ej hej förrän vi är låååångt över ån ;-)

Imorgon blir det en mamma-Nova-Elliot-dag för Philip följer med Micke och hans jobb till Tosselilla. Det är verkligen kanon att han kan hänga med. Lite äldre barn är det ju som åker men han brukar ha skoj, bara han sköter sig och inte tramsar för mycket.

Jag ska imorgon på väskgenomgång i Veberöd på förmiddagen (Tupperware) Ni har väl ej glömt onsdag kl 18 my place??!! Sen blir det BVC och läkarbesök för Elliot på eftermiddagen. Har inte direkt planerat men får ta med något att äta och leka med till Nova så ska det nog gå bra.

Ibland är det verkligen jobbigt att vara en sån perfektionist. Man blir så trött på längtan att ha allt i perfekt ordning. Det blir ju aldrig perfekt, det vet jag men vägen närmast är lång. Jag önskar jag kunde låta saker vara ibland. Jag är hopplös....;-)

Nu ska jag diska flaskor (måååste man ju innan man lägger sig) Sen ska jag strunta i att jag borde sova och kolla på unga mödrar. Japp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback